Gå til innhold

[Løst] Prisklasse på kjøp av sykkel til mitt behov


slicer

Anbefalte innlegg

Bedre treningseffekt med tyngre (les: billigere) sykkel, så den må du lengre ut på landet med. :p Med 5000 får du plenty god nok sykkel til hverdagsbruk.

Med en god sykkel er terskelen lavere for å begi seg ut på lengre treningsturer på jevnlig basis. Terskelen er også lavere for å mer eller mindre erstatte andre transportmidler med sykkel. Hittil har jeg f.eks. syklet over 4000 km. Ville du syklet så langt på samme tid på en billig og tung sykkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ble det denne sykkelen folkens. 

 

http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybridsykkel/giant-roam-2-hd-ltd-hybrid-bike-var-forpris-5299/p/1108679_1_style

 

Den var på tilbud til 3700 forrige uke, men har gått opp i pris igjen. Men opprinnelig er den verdt 5300. Den er fin design og veldig god for den prisen. Det eneste jeg kunne ha pekt på var kanskje litt for store hjul. Sant det er en hybrid, men jeg hadde ønsket litt tynnere hjul. Ikke siltynne som racer, men litt tynnere hadde gitt fart og mer komfort. Men jeg er veldig fornøyd. Ettersom jeg har tenkt å bruke den på lettere skogsveier også, har jeg egentlig ikke noe å klage på. :) 

 

Til slutt vil jeg takke alle medlemmer for alle svarene jeg fikk. Det hjalp veldig mye faktisk, så takk så mye!! ;) 

Lenke til kommentar

 

Jeg er enig i hva du sier. Men jeg syntes å bruke noe mer en 5000 på sykkel er veldig sløsing av penger. Men det er bare meg da. Så det var derfor jeg ville ha noe under 5000. :)

Jeg synes ikke det, når jeg sykler hver bidige dag. Da vil jeg ha noe ordentlig, og jeg ser ikke på det som sløsing, men som en investering i et raskt transportmiddel og god helse gjennom treningseffekten.

 

 

Jeg er fullstendig enig der stig. Men alle har jo forskjellige meninger der. Det jeg mente er at selv om jeg hadde pengene, ville jeg ikke ha brukt mer enn 5000 kr på en sykkel. Sant en racer for 10-12 tusen kan gi veldig mye fart og mye komfort, men jeg personlig ville ikke ha brukt så mye på en sykkel. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...