Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Hvordan kopiere filmer over som fungerer?


Anbefalte innlegg

Kjøpte for en kort tid siden nettbrettet nevnt over for å bruke det til å se film/serier når jeg er ute og reiser.

 

Per nå har jeg fortsatt ikke funnet ut hvordan man på en enkel måte kan kopiere videofiler over til enheten slik at de faktisk kan spilles av etterpå.

 

I førsten trodde jeg det var så enkelt som å bare kopiere over på enheten, men det var det ikke. Jeg forsøkte flere formater, blant annet .mkv og .mp4, men noen filer vil ikke avspilles i det hele tatt og noen stopper så og så langt ut etter avspilling.

 

Har lest litt og det ser ut som om den eneste måten er å først kjøpe seg et videokonverteringsprogram, deretter kopiere det over på enheten.

 

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om dette er den eneste måten å gjøre det på? Eventuelt hvilke program som anbefales?

 

Forsøkte en trial av PavTube. Der står det 54 timer igjen på 2,36 GB. Hvis det virkelig er så tungvint må jeg si at iPad knuser Samsung på dette området...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

bruker mxplayer og har aldri hatt noen problemer med avspilling av noe. mkv og avi

Men hvordan overfører du filene til enheten?

 

 

 

Jeg kobler til med usb kabelen.

 

Kopierer over til minnekort (har også fylt opp internminnet ved å kopiere over til videos mappen), velger nei til å konvertere når jeg får beskjed om at det kan hende at enheten ikke støtter formatene.

 

Starter opp MX video appen, den søker etter alle videoformatene, trykker play

Lenke til kommentar

 

 

bruker mxplayer og har aldri hatt noen problemer med avspilling av noe. mkv og avi

Men hvordan overfører du filene til enheten?

 

 

 

Jeg kobler til med usb kabelen.

 

Kopierer over til minnekort (har også fylt opp internminnet ved å kopiere over til videos mappen), velger nei til å konvertere når jeg får beskjed om at det kan hende at enheten ikke støtter formatene.

 

Starter opp MX video appen, den søker etter alle videoformatene, trykker play

 

Synes det er utrolig merkelig siden det er sånn jeg også har gjort det, bare at jeg får feilmelding.

 

Så det er ikke vits å si "Ja" til konverteringen når man legger over filer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

 

bruker mxplayer og har aldri hatt noen problemer med avspilling av noe. mkv og avi

Men hvordan overfører du filene til enheten?

 

 

 

Jeg kobler til med usb kabelen.

 

Kopierer over til minnekort (har også fylt opp internminnet ved å kopiere over til videos mappen), velger nei til å konvertere når jeg får beskjed om at det kan hende at enheten ikke støtter formatene.

 

Starter opp MX video appen, den søker etter alle videoformatene, trykker play

 

Synes det er utrolig merkelig siden det er sånn jeg også har gjort det, bare at jeg får feilmelding.

 

Så det er ikke vits å si "Ja" til konverteringen når man legger over filer?

 

 

Jeg pleier aldri si ja til konverteringen når jeg legger over, MX video tar seg av alle formatene uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selv har jeg en Galaxy Note 4 smarttelefon, og jeg overfører filer på måten ThomasM forklarer om.

 

Bruker dog VLC, og det fungerer knirkefritt på alle formatene jeg har vært borti.

 

Da har jeg gjort denne prosedyren som dere beskriver, samt at jeg bruker MX Player og VLC for å spille av filene. Nå får jeg ingen feilmeldinger lengre, men jeg kan ikke spille en episode av en serie f.eks uten at den stopper opp. Enten begynner den å hakke, eller så forsvinner bildet etc.

 

Er det virkelig kun jeg som opplever problemer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Selv har jeg en Galaxy Note 4 smarttelefon, og jeg overfører filer på måten ThomasM forklarer om.

 

Bruker dog VLC, og det fungerer knirkefritt på alle formatene jeg har vært borti.

 

Da har jeg gjort denne prosedyren som dere beskriver, samt at jeg bruker MX Player og VLC for å spille av filene. Nå får jeg ingen feilmeldinger lengre, men jeg kan ikke spille en episode av en serie f.eks uten at den stopper opp. Enten begynner den å hakke, eller så forsvinner bildet etc.

 

Er det virkelig kun jeg som opplever problemer?

 

 

 

 

Oppfører den seg helt normalt ellers, f.eks i spill og andre apps ? 

 

Mest fristet til å tro at du har problemer med selve tableten

Lenke til kommentar

 

 

Oppfører den seg helt normalt ellers, f.eks i spill og andre apps ? 

 

Mest fristet til å tro at du har problemer med selve tableten

 

 

Det er jeg ikke helt sikker på, for jeg kjøpte den kun for å bruke den til medieavspilling. Har surfet en del med den og brukt YouTube uten problemer.  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

 

Oppfører den seg helt normalt ellers, f.eks i spill og andre apps ? 

 

Mest fristet til å tro at du har problemer med selve tableten

 

 

Det er jeg ikke helt sikker på, for jeg kjøpte den kun for å bruke den til medieavspilling. Har surfet en del med den og brukt YouTube uten problemer.  

 

Du kan jo prøve noen av gratis spillene med in game purchase, for å se hvordan det fungerer. 

 

 

Det ligger jo noen demo videoer på tableten fra før, hvordan fungerer de ? 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Oppfører den seg helt normalt ellers, f.eks i spill og andre apps ? 

 

Mest fristet til å tro at du har problemer med selve tableten

 

 

Det er jeg ikke helt sikker på, for jeg kjøpte den kun for å bruke den til medieavspilling. Har surfet en del med den og brukt YouTube uten problemer.  

 

Du kan jo prøve noen av gratis spillene med in game purchase, for å se hvordan det fungerer. 

 

 

Det ligger jo noen demo videoer på tableten fra før, hvordan fungerer de ? 

 

 

Den spilte jeg av og det var ikke noe problem. Kan hende at minnekortet er ødelagt, men vet ikke. Kan forsøke å kopiere over på intern minne senere. Spiller den av uten problem da så er det minnekortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

 

 

 

Oppfører den seg helt normalt ellers, f.eks i spill og andre apps ? 

 

Mest fristet til å tro at du har problemer med selve tableten

 

 

Det er jeg ikke helt sikker på, for jeg kjøpte den kun for å bruke den til medieavspilling. Har surfet en del med den og brukt YouTube uten problemer.  

 

Du kan jo prøve noen av gratis spillene med in game purchase, for å se hvordan det fungerer. 

 

 

Det ligger jo noen demo videoer på tableten fra før, hvordan fungerer de ? 

 

 

Den spilte jeg av og det var ikke noe problem. Kan hende at minnekortet er ødelagt, men vet ikke. Kan forsøke å kopiere over på intern minne senere. Spiller den av uten problem da så er det minnekortet.

 

 

Ah, trodde du allerede hadde testet minnekortet.

 

Ja, du burde kopiere over på internminnet for så å kjøre derfra. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...