Gå til innhold

Bluetooth mus: Hva kan jeg forvente?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell XPS 12 (den med skjerm som kan flippes rundt). Win 8.1 og alltid de nyeste driverne.

 

Hvor godt kan jeg forvente at en bluetooth mus virker? Jeg har vært innom en logitech mus og en microsoft mus, og begge var skikkelig hakkete. Paring gikk lett, men så stoppet moroa. Begge kan oppføre seg pent, men så plutselig hakke skikkelig. Da henger pekeren igjen, før den plutselig hopper rundt for å "gjenskape" bevegelsene jeg gjorde.

 

Det kan virke som om hakkingen blir værre når maskinen har mye å gjøre.

 

Nå har jeg akkurat testet å pare Microsoft musa med macen på jobben, og synes jeg ser noe av det samme, bare mye sjeldnere.

 

Andre trådløse og kablede mus fungerer helt fint. Er dette en svakhet med bluetooth eller burde jeg sette av et par timer med Dell-supporten?

Endret av tha_lode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøkt et par typer bluetooth tastatur/mus combo'er (tastatur med pekeplate) til HTPC'n og må si at jeg ikke ble imponert. Dårlig range og hakkete (mistet signalet ofte).

 

Jeg gikk tilbake til 2,4 ghz wireless og føler det fungerer mye bedre.

 

Det blir jo ikke helt det samme for deg, fordi jeg regner med du sitter mye nærmere mottageren (?) siden dette er en ultraportabel/tablet, men jeg kan kjenne meg igjen med det du opplever; At bluetooth teknologi på mus og tastatur ikke er optimalt.

 

Kanskje andre med andre erfaringer?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...