Gå til innhold

Leseranmeldelse: Atelier Shallie: Alchemists of the Dusk Sea


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet virker skikkelig digg ut, er nok kanskje på tide å børste støvet av PS3en. Forresten, vet du om det finnes noe lignende spill på PC? Har vært på utkikk etter et spill med gathering/crafting i framsetet en stund nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet virker skikkelig digg ut, er nok kanskje på tide å børste støvet av PS3en. Forresten, vet du om det finnes noe lignende spill på PC? Har vært på utkikk etter et spill med gathering/crafting i framsetet en stund nå.

 

Hei, takk for tilbakemelding! :)

 

På PC har en the Witcher-serien, hvor 3ern nettopp har kommet ut. Alternativt kan en drive med det i de diverse MMOene (karriere som chinese gold farmer).

 

Når det er sagt er ikke crafting like sentralt. Witcher-serien har gått mer vekk fra viktigheten av dette (men det er fortsatt stort pluss), og i MMOene får en nok alltid bedre gear gjennom raiding, etc. Personlig tror jeg det bare er Witcher-serien, og Atelier-serien som har "gitt meg lyst" til å gathre for å kunne lage noe når det sjelden er verken gøy eller interessant ellers (merk at selve craftingen i Atelier serien er overlegen lategame). Hvis du likevel skal tørke støvet av PS3en er også "Star Ocean, the Last Hope" et ok spill. Playstilen der kan minne veldig om Tales of-serien bare med et godt utviklet crafting og gathering system som kan booste deg veldig. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

La oss si at jeg vil prøve et Atelier-spill. Hvilket begynner jeg med?

 

Vil si Escha & Logy, men mest på bakgrunn av egen erfaring (den jeg startet med, for så heller å gå tilbake til de eldre). Lat som at det er et Wii U spill så plager ikke grafikken deg så mye (begynner å bli litt gammel nå).

 

Fordelen med Escha & Logy er at du får en mer "typisk JRPG" hvis du velger Logy story-linen. Hvis du velger Escha story-linen vil du få den mer klassiske Atelier forteller vinkelen. På den måten kan du få "Atelier light" ved å velge Logix, som gir deg innblikk i det glimrende crafting systemet, mm., uten å bli så mye plaget av hvor "girlie" serien ellers kan være (føles veldig som "the sims" til tider i språket, osv.). Da får en muligheten til å fordype seg i mye av det glimrende end gamet spill-serien har å tilby, og da blir en mer tolerant mot ting som ikke nødvendigvis treffer deg som målgruppe.

 

Annet element er at Forgjengeren (Ayesha) ærlig talt er dårligere enn Escha & Logy på så og si alle punkter (story, crafting, persongalleri, combat). Samtidig påvirker ikke Ayesha historien til Escha & Logy spesielt mye, hvor det mer er at begge disse historiene kommer sterkere tilbake i Shallie.

 

Alternativt kan en prøve Meruru, som var det siste spillet i forrige Atelier serien (Arland). Det er det mestselgende i serien, og har mye glimrende elementer (som city development) som ikke de senere spillene har, men er også gammelt, hvor alderen vises på mange andre arena (combat, crafting, gathering (constant full basket)). Det er også MYE mer girlie enn Dusk serien, har mild grad av otaku elementer (basically sexualisering av enkelte av karakterene til tider/hinting til girl on girl romance, osv.) og er generelt mer rosa all around.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...