Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sosialkunnskap eksamen 26.5.2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+897134879

Til de som fortsatt føler seg lost foreslår jeg å lese på de tidligere innleggene i diskusjonen. Til dere som lurer på statistikk; SSB og NOVA-rapporten. Det finner man ganske lett selv :) Men vi er i den siste fasen av forberedelsen nå, så det kuuunne vært en idé å ha sett på det litt tidligere..

 

Læreren vår (meg og venninna mi) mente at "unge uføre" kunne være veldig lurt å se på, men det står ikke så mye som hinter til det i forberedelsen. Vi har derfor valgt å fokusere mer på psykiske plager (årsaker, konsekvenser, forebygging) og oppvekstvilkår i stedet. Tror dere at unge uføre er relevant?

Endret av Slettet+897134879
Lenke til kommentar

 

Er det noen som kan vær så snill å hjelpe!! har ikke boka. lurer på hva alle disse teoretikerne mener? er det noen som har korte sammendrag om det? hadde vært til stooooor hjelp. takk på forhånd

 

Har du en mail? Jeg tar det som sonans privatist nettstudie. Har alt på nett. Kan sende deg PDF filen :-)

 

Hei. Du har ikke lyst til å sende den PDF filen til meg også? [email protected]

På forhånd, tusen takk.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som kan vær så snill å hjelpe!! har ikke boka. lurer på hva alle disse teoretikerne mener? er det noen som har korte sammendrag om det? hadde vært til stooooor hjelp. takk på forhånd

 

Har du en mail? Jeg tar det som sonans privatist nettstudie. Har alt på nett. Kan sende deg PDF filen :-)

 

Hei, kunne du ha sendt meg også ?

Ville vært til stor hjelp. 

Takk på forhånd :)

Endret av angela1
Lenke til kommentar

 

Er det noen som kan vær så snill å hjelpe!! har ikke boka. lurer på hva alle disse teoretikerne mener? er det noen som har korte sammendrag om det? hadde vært til stooooor hjelp. takk på forhånd

 

Har du en mail? Jeg tar det som sonans privatist nettstudie. Har alt på nett. Kan sende deg PDF filen :-)

 

kunne du sende til meg også :D tusen takk på forhånd :)  :) 

epost: [email protected]

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er lov til å bruke PC under morgendagens eksamen? :-)

 

Kommer an på. Som privatist i Oslo er det lov å bruke egen PC, men dersom du tar eksamen på skolen din er det opp til skolen ifht. til hvilket rom dere tildeles. Det skal stå i forberedelsesdelen din om det er lov: "Alle hjelpemidler tillat".

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt er folkehelseinstituttet og den fullstendige NOVA-rapporten gode kilder

Hvor finner man den fullstendige NOVA-rapporten. Prøver å søke det opp på nettet. Men jeg får bare opp den samme som står i forberedelsesdelen..

 

http://www.hioa.no/Om-HiOA/Senter-for-velferds-og-arbeidslivsforskning/NOVA/Publikasjonar/Rapporter/2014/Ungdata.-Nasjonale-resultater-2013 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+897134879

 

Som tidligere nevnt er folkehelseinstituttet og den fullstendige NOVA-rapporten gode kilder

Hvor finner man den fullstendige NOVA-rapporten. Prøver å søke det opp på nettet. Men jeg får bare opp den samme som står i forberedelsesdelen..

 

http://www.hioa.no/Om-HiOA/Senter-for-velferds-og-arbeidslivsforskning/NOVA/Publikasjonar/Rapporter/2014/Ungdata.-Nasjonale-resultater-2013 

 

 

Ja, det er jo den samme rapporten, bare at forberedelsen er et utdrag..

Lenke til kommentar

 

Som tidligere nevnt er folkehelseinstituttet og den fullstendige NOVA-rapporten gode kilder

Hvor finner man den fullstendige NOVA-rapporten. Prøver å søke det opp på nettet. Men jeg får bare opp den samme som står i forberedelsesdelen..

 

http://www.hioa.no/Om-HiOA/Senter-for-velferds-og-arbeidslivsforskning/NOVA/Publikasjonar/Rapporter/2014/Ungdata.-Nasjonale-resultater-2013 

 

Denne lenken kommanderer PC-en til å laste ned hele rapporten automatisk som pdf: http://www.hioa.no/content/download/65261/1372634/file/Ungdata%20nasjonale%20resultater%20NOVA-rapport%2010_14.pdf

Lenke til kommentar

 

 

Som tidligere nevnt er folkehelseinstituttet og den fullstendige NOVA-rapporten gode kilder

Hvor finner man den fullstendige NOVA-rapporten. Prøver å søke det opp på nettet. Men jeg får bare opp den samme som står i forberedelsesdelen..

 

http://www.hioa.no/Om-HiOA/Senter-for-velferds-og-arbeidslivsforskning/NOVA/Publikasjonar/Rapporter/2014/Ungdata.-Nasjonale-resultater-2013 

 

 

Ja, det er jo den samme rapporten, bare at forberedelsen er et utdrag..

 

Ja, jeg så det rett etter at jeg hadde skrevet mld. Er bare sinnsykt stresset. 

Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet om det er lov til å bruke PC under morgendagens eksamen? :-)

 

Kommer an på. Som privatist i Oslo er det lov å bruke egen PC, men dersom du tar eksamen på skolen din er det opp til skolen ifht. til hvilket rom dere tildeles. Det skal stå i forberedelsesdelen din om det er lov: "Alle hjelpemidler tillat".

 

Ok. Men jeg sitter jo med akkurat samme forberedesesdel som resten her. Alle har jo fått den samme. Så da får jeg vel bare anta at det er lov til å bruke pc i morgen da. 

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som vet om det er lov til å bruke PC under morgendagens eksamen? :-)

 

Kommer an på. Som privatist i Oslo er det lov å bruke egen PC, men dersom du tar eksamen på skolen din er det opp til skolen ifht. til hvilket rom dere tildeles. Det skal stå i forberedelsesdelen din om det er lov: "Alle hjelpemidler tillat".

 

Ok. Men jeg sitter jo med akkurat samme forberedesesdel som resten her. Alle har jo fått den samme. Så da får jeg vel bare anta at det er lov til å bruke pc i morgen da. 

 

Det er nesten skremmende å se hvor tiltaksløse mange her er. Gå inn på hjemmesidene til eksamenskontoret i ditt fylke og sjekk hva reglene sier om bruk av data, så kan du anta ut ifra det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har noen tanker rundt tiltak mot psykiske plager hos ungdom? Altså hvordan en kan forhindre det?

 

Har nok mye med sosiale medier å gjøre de siste årene, så å lære om nettvett på skolen er kanskje noe å ta opp, men sliter litt med å komme på flere tiltak

Det står mye interessant her, som er veldig relevant i forhold til temaet :-)

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_7242&Main_6157=7239:0:25,8904&MainContent_7239=7242:0:25,8906&Content_7242=7244:110703::0:7243:12:::0:0 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...