Gå til innhold

Bygge ny PC. Trenger innspill.


Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Da var det igjen klart for å bygge en ny maskin. Har ikke så godt med plass så tenkte at et Matx oppsett ville passe meg bra denne gangen: 

 

Kabinett: Fractal Design Define Mini
Hovedkort: MSI Z87M Gaming
Prosessor: Intel Core i5 4690K 
Skjermkort: KFA2 GeForce GTX 970 OC 
Minne: Kingston HyperX Fury 1866Mhz
Lagring: Samsung 850 EVO SSD 120GB
Kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo 
 
PSU, harddisk, skjerm, tastatur og mus har jeg allerede liggende så trenger ikke tenke på det. Samlet pris for alle komponentene er 8626kr når jeg bestiller fra proshop.no. Har noen spørsmål til slutt: 
 
Vet ikke om 1866Mhz støttes av 4690K cpu'en?
Noen som har noen erfaringer med det skjermkortet?
Når det gjelder hovedkortet så har jeg ikke satt meg så velig inn i ting, men er det stor forskjell på z87 og z97?
Kan jeg forvente en stabil overclock på rundt 4.2Ghz med dette systemet? 
Lurer på ca, watt jeg trenger på strømforsyning viss jeg ønsker å kjøre SLI senere?
Andre nettbutikker som kan gjøre prisen rimeligere?  
 
Har dere andre innspill å komme med så er det bare å kjøre på. Takker for svar. 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp et Asus eller ASRock hovedkort ned H97 eller Z97 brikkesett. Det du har satt opp der er forrige gen, ingen vits å kjøpe det. Det kan også tenkes at de (CPU+HK) ikke støtter hverandre ut-av-boksen, fordi Z87 krever en BIOS-oppdatering for å støtte Haswell-Refresh. Enkelte rapporterer også om litt trøbbel med Haswell-Refresh på Z87 (selv om de har oppdatert BIOS).

 

1866mhz støttes, du må bare overklokke (enten manuelt eller sette XMP profil). Du kan også ta brikker med høyere hastighet. Det hjelper i enkelte spill på denne plattform.

 

4690K burde du klare en stabil overklokk på 4.4 - 4,6ghz med den kjøleren.

 

Kjøp EVGA G2 Supernova 850W hvis du skal ha deg SLI. Da har du rom for OC også. Men anbefaler ikke SLI i det kabinettet /m luftkjøling (og skal du ha vannkjøling er det feil kabinett..).

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, legger faktisk fra meg hele ideen om mATX. Kjører standard ATX. Gjør da om på kabinett og hovedkort, tror den søkefunksjonen hos Proshop loka litt med sistnevnte. Fractal Design Define R5 vil jeg tro er et godt kabinett. Når det gjelder hovedkort trenger jeg innspill. Trenger er kort som støtter sli med 2xPCI Express 3.0, som har mulighet for å kjøre to kort samtidig i 16x hastighet. 

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

ASUS Z97-PRO GAMER - Er på tilbud hos komplett, muligens den passer godt inn i builden din =3

Den så jo bra ut den, ser dette står i spesifikasjonene til de fleste gaming hovedkortene, er kanskje dette som er standard?

2 x PCIe 3.0 x16 ( dobbelt x8-modus; enkeltkort: x16-modus ) 

 

Vil vel kanskje ikke ha så mye å si heller?

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

Virker jo som om denne er et godt kjøp;
http://www.proshop.no/Grafikkort/KFA2-GeForce-GTX-970-OC-4GB-GDDR5-2464223.html

 

Hva tror dere? Tenker ikke å styre så mye med overklokkingen på skjermkort uansett, tenkte å velge denne pga. prisen. Holder jo ganske lik core og boost clock som de andre modellene. Gjerne kom med noen 970 kort som dere kan anbefale, er litt urolig for coil whine også. Vil at systemet skal være nokså stillegående.  

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...