Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ICS med krysett TP


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha to PCer på nett. Og jeg skal bruke ICS. Og en ICS-vertmaskin skal jo ha to netverkskort så det har jeg. Den ene nettverkskortet skal jo kobles til adsl modemet og fra det andre nettverkskortet skal inn i en av portene på en switch, og da er jo alle på nett av de som er koblet til switchen. Probleme er at det er dårlig med penger i kassa så jeg har ingen penger til en ruter eller en switch. Så fra det andre netverkskortet som skal kobles til en switch som jeg ikke har så jeg lurer på:

 

Går det ann og bruke en krysset nettverkskabel mellom de to PCene jeg skal ha på nett?

 

Dette er litt vanskelig og forklare men jeg håper på at dere skjønner hva jeg mener.

 

 

Hilsen Stian :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du bare to PC'er, er det ganske meningsløst med en switch (hvis eneste formål er å få begge maskinene på nett).

 

Det du trenger å gjøre er ganske enkelt å legge en krysset TP-kabel mellom de to maskinene, og sette opp ICS på maskinen som er tilkobla ADSL-modemet.

 

Sett så opp maskinen med bare ett NIC til å automatisk motta IP-adresse etc (DHCP).

 

Og voilá, du skal nå være på nett med begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...