Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo S40 '99 - Motor durer. liten kraft.


Anbefalte innlegg

Hei alle, har Googlet en del, men finner ikke svar på hva som feiler kjerra, en S40 '99-modell. Bensin.

I dag kjørte jeg en del rundt, 2 mil mer eller mindre, uten problemer. Gjorde en del ærender. Så stanset jeg, gikk inn i en butikk i 10 min, og vendte nesa hjemover. Jeg merket at bilen durte mer enn normalt, men ingen lamper lyste og bilen var nettopp på EU-kontroll. Alt skulle være greit. Jeg fortsatte, og merket at jeg hadde mindre kraft enn normalt. Anti-sladd lampen lyste, og etter å ha putret av gårde noen kilometer kom jeg hjem, parkerte bilen og så det kom lys røyk fra motoren. Motoren var unormalt varm. Etter inspeksjon fant jeg ikke noe åpenbart feil, og ved start av motor rister det i hele bilen som om det var en gammel sjekte.

Noen som har en idé?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk oljenivå og sjekk kjølevæska. Ta ut tennpluggene også og sjekk at de er normale. Hvit røyk er typisk tegn på toppakning, og mulig jeg tar feil men jeg tror det er en gjenganger på den bilen.

Takker og bukker for svar, skal sjekke det i morgen selv om jeg tviler på at det er olje/kjølevæske. Var på service/EU-kontroll for et par uker siden kun. Hvordan sjekker man toppakning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...