Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er det lov å stille spørsmål utenom pensum på prøver?


Anbefalte innlegg

Hei!
Vi hadde en prøve i naturfag.
Det siste spørsmålet var et langt spørsmål der vi skulle greie ut om noe. Dette sto ikke i pensum av boken, men det viser seg at læreren min har hatt gjennomgang av dette forrige time, da jeg var hos tannlege. Læreren min har ikke lagt ut det han gjennomgikk på nettet, og han har ikke informert meg om hvor jeg eventuelt kan finne det han gjennomgikk denne timen. Jeg trodde selvsagt pensumet tok utgangspunkt i boken, og at om det eventuelt gikk litt utenom pensum, at det vart lagt ut på klassesiden...
Er dette lov? Om ikke etisk korrekt?

Mvh

 

oppgitt jente

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normene er mange, men om det er en del av prøven som teller i karakterskalaen er det noe sært.

 

På muntlig ol er det vanlig at alle går ut og føler at de ikke klarte alt.

Det er vanlig å spørre om mer og mer avansert , selv om det er utover karakterskalaen og pensum, da finner man ut hvor eleven ligger , som kan brukes til annen kartlegging. Men det skal ikke påvirke karakteren om pensumsdelen er dekket.

 

Hva med å spørre læreren om det samme som du skrev her?

Lenke til kommentar

Normene er mange, men om det er en del av prøven som teller i karakterskalaen er det noe sært.

 

På muntlig ol er det vanlig at alle går ut og føler at de ikke klarte alt.

Det er vanlig å spørre om mer og mer avansert , selv om det er utover karakterskalaen og pensum, da finner man ut hvor eleven ligger , som kan brukes til annen kartlegging. Men det skal ikke påvirke karakteren om pensumsdelen er dekket.

 

Hva med å spørre læreren om det samme som du skrev her?

Ja, er enig i det du skriver. Rett etter prøven gikk jeg for å ha samtale med læreren min. Da sa han "Alle elever fikk det samme spørsmålet, dette blir for dumt. Gå ut" ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...