Gå til innhold

Erfaringer med investeringer (utlåner) i Fixura?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp investert 1000 euro, og har akkurat lånt ut de pengene. 

 

I mine øyner virker det greit, men er litt høye gebyrer, Da jeg satt inn 1000 euro, og investert i 10 lån, gikk det nesten 30 euro i gebyrer. I tillegg koster det 4 euro å ta ut penger. Men selvfølgelig, firmaet må jo tjene penger og! 

I tillegg er det verdt å merke seg at renten de oppererer med er en total rente over tiden. Altså, er lånet 5 år, med 30 prosent, gir det en årlig rente på litt over 5%, 

Har snakket med de et par ganger på chatten, og da svarer de med en gang. 

Lenke til kommentar

Takk for god informasjon :)

 

Forholder du deg til valutarisikoen?

Det er litt kjedelig hvis du får 30% forrentning på 5 år hvis den norske kronen styrket seg tilsvarende i samme periode.

Jeg ser på muligheten til å hedge investeringen ved hjelp av forex  med en europeisk call/put opsjon på NOK/EUR med forfall om f.eks. 5 år til dagens kurs. Men det er mulig det koster mye mer enn det smaker... Det er ikke de store beløpene jeg heller har tenkt å investere.

Endret av BigerFasterStronger
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hadde glemt denne traaden, beklager.

Jeg forholder meg ikke saa mye til valutarisikoen, men jeg har ikke saa veldig stor tro paa kronen fremover heller.

Jeg har naa hatt mine laan der i ~2 maaneder, og første delbetaling forfalt 15. juni. Her er det to stykker som ikke har betalt enda, mens de andre har betalt. Siden det er nominelle laan, er mesteparten av det de betaler ned naa renter, saa jeg har snart "tjent" inn igjen det jeg betalte i gebyrer. (Dog, hvis de to andre aldri betaler, saa mister jeg 200 euro, noe som er surt!!).

Det staar paa Fixura.com, om Invest, at "Investing through Fixura is safe - if the borrower does not repay the loan in time we will take care of debt collection on your behalf at no extra charge." De har ikke gaatt saa lang enda, men naar jeg er tilbake fra ferie i midten av august har tredje forfall forfalt, og hvis de da enda ikke har betalt kommer jeg til aa kontakte Fixuara for aa høre hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...