Gå til innhold

Leserne har kåret den beste kameratelefonen


Anbefalte innlegg

Hvis det ikke betyr noe, hvorfor bruke så mye tid på å kritisere?

Selv om denne testen ikke i seg selv er viktig, så syns jeg likevel det er greit å si fra til tek.no at testmetodikk er viktig i forhold til hva de tester. Denne nettsiden var en gang i tiden et godt og interessant nettsted som nå har redusert seg selv til et mer eller mindre uinteressant nettsted. Disse rare testene er en av flere årsaker til at det dessverre har blitt sånn.

 

Håpet er jo at tek.no kanskje kan komme tilbake til den kvaliteten det en gang hadde, men jeg innser at håpet er i ferd med å bli borte...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis det ikke betyr noe, hvorfor bruke så mye tid på å kritisere?

Selv om denne testen ikke i seg selv er viktig, så syns jeg likevel det er greit å si fra til tek.no at testmetodikk er viktig i forhold til hva de tester. Denne nettsiden var en gang i tiden et godt og interessant nettsted som nå har redusert seg selv til et mer eller mindre uinteressant nettsted. Disse rare testene er en av flere årsaker til at det dessverre har blitt sånn.

 

Håpet er jo at tek.no kanskje kan komme tilbake til den kvaliteten det en gang hadde, men jeg innser at håpet er i ferd med å bli borte...:-)

 

 

Enig i at mange tek tester har blitt dårligere enn de var før. De er mye mer subjektive nå, uten noen objektive tester som sier at skjermen på et produkt er bra f.eks. De bare skriver at de synes den ser bra ut. Likevel synes jeg ikke denne testen kommer innenfor det området. Hvis det var noe å kritisere dem for ville jeg i så fall kritisert dem for å lage en test som dette, og ikke lage en skikkelig kameratest.

Lenke til kommentar

 

Denne "testen" er såpass dum at den nesten ikke fortjener kommentar. Det er et godt spørsmål til tek.no hva de ønsker å oppnå...

 

Var stort sett bare en ting som betydde(hos meg) mer enn alt annet, -enn håndtering av billedstøy(i lys og mørke) i bildene i denne testen. Sammenlign hvordan grenene kommer fram mot en lysere bakgrunn og hvem som behandlet informasjonen best. Dette er Note4:

http://img.gfx.no/1537/1537525/grafitti-A.jpg

 

Min gamle Note3 gjør en forferdelig jobb og det samme gjør 8 av 10 telefoner i denne testen.

Lenke til kommentar

Å dra inn kalibrerte skjermer vs ukalibrerte i testen er i grunn irellevant, siden alle som har stemt har sett alle bildene på samme skjerm. Jeg er rimelig sikker på at noen har flyttet browseren mellom forskjellige skjermer for hvert bilde de har stemt på, og da vil alle bildene vises like rett eller like feil.

Lenke til kommentar

En helt idiotisk test når dere tar med lumia 830, og ikke lumia 930. Kan dermed ikke ta denne testen seriøst. Skal dere teste kameraet til toppmodellene, sørg for at dere har ALLE produsentene representert med toppmodellene sine, ikke alle utenom nokia. Dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...