HKS Skrevet 8. juni 2015 Skrevet 8. juni 2015 Godt mulig HKS... Jeg har fått med meg det med rebrand, og det er det jeg sikter til. Vet at nvidia har fått kritikk på enkelte områder, men det er ikke disse punktene jeg sikter til nå Det ble også veldig storm i vannglass når det gjaldt GTX 970 og 4GB minne... Men AMD har ikke så dårlige produketer som det blir fremstilt her på dette forumet! Men da kan vi kutte ut cpu-delen til AMD, som ikke er så imponernede!AMD har sine nisjer, problemet er at mange her har fokus på state-of-the-art isteden for hva som gir best ytelse per krone. Jeg er overbesvist at AMD vil komme tilbake! Men det svaret må vi vente litt til på!Jeg er nok mer skeptisk. Jeg tror AMD kan være konkurransedyktig i flere segmenter og håper de finner gode nisjer hvor de kan tjene penger. Jeg tror ikke high-end er en av disse nisjene.
Koven Skrevet 8. juni 2015 Skrevet 8. juni 2015 (endret) Jeg tror at zen vil være ok, og at zen+ vil være et lite hodebry for intel, om dem ikke øker ytelsen sin mer enn det de har gjort i det siste årene. Men jeg har mere tro på at AMD vil slå tilbake mot nvidia, enn intel. Så lenge invistorene har fortsatt troen på AMD, da har jeg også troen på at dem vil komme med noe spennende i fremtiden Endret 8. juni 2015 av Koven 1
TKongen Skrevet 8. juni 2015 Skrevet 8. juni 2015 Jeg har tro på AMD så lenge noen kjøper dem opp og investerer mye penger. Det i tillegg til et samarbeid med selskaper som har fabrikker. Intel har jo en ledelse der, og er jo de eneste som kan lage CPUer på 14nm FinFET beregnet til kraftige CPUer. Da trenger AMD gode avtaler med Samsung/GloFo for å kunne matche Intel i overgangen til 10nm. Samsung sin nye 14 milliarder dollar fabrikk skal jo være viktig for dem i overgangen, mens Intel har satset 10 milliarder i fabrikken sin i Israel. Til sammenligning har hele AMD en omsetning på litt over 5 milliarder dollar, men en inntekt på -400 millioner dollar. Når du ser på disse tallene så forstår du gjerne skepsisen mot at AMD kan klare seg? De har og solgt vekk sine Adreno GPUer og Global Foundries. De har solgt det som gir penger for å holde følge i CPU og GPU. De fortsetter å satse på CPU, som går utover pengene til bruk til GPU. Dermed kan det bli vanskelig og med GPU, fordi de taper så mye andre steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå