Gå til innhold

Næringsoppgaven, tilleggstrygd for sykepenger


dagfaune

Anbefalte innlegg

Ikke enkelt for en nybegynner :-)

 

Nå ser det ut som om det bare er to ting som gjenstår å løse i forbindelse med utfylling av RF1175 og selvangivelsen

 

1.

Premie til egen tilleggstrygd for næringsdrivende skal føres direkte i Selvangivelsen post 3.2.18

Men frivillig tilleggstrygd for næringsdrivende skal også inngå som del av post 2078 i Næringsoppgaven RF1175. 

 

Hvordan løses dette? Om beløpet kun føres i RF1175 (under post 2078) får jeg ikke egenkapitalavstemmingen til å stemme (med mindre jeg også tar beløpet med i regnskapet) - eller hva? 

 

2.

Ønsker å levere elektronisk - finner lett alle postene jeg trenger i RF1175 bortsett fra 0310 - 0332.

Her er det de ubetalte faktura jeg skal legge inn. Noen andre som har problem med å finne frem på Altinn?

 

På forhånd takk for svar !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Hvordan har du bokført dette i regnskapet, og hvilken bankkonto er det betalt fra? Privat eller bedriftskonto? Rent intuitivt vil jeg tro du trenger å redusere post 2061 tilsvarende. Tilleggstrygden behandles regnskapsmessig som en undertype av privatuttak, på samme måte som forskuddsskatten på post 2073.

 

2: Skriv inn 0310 i "Gå direkte til post ..." og klikk på "utfør".

Lenke til kommentar

1: Hvordan har du bokført dette i regnskapet, og hvilken bankkonto er det betalt fra? Privat eller bedriftskonto? Rent intuitivt vil jeg tro du trenger å redusere post 2061 tilsvarende. Tilleggstrygden behandles regnskapsmessig som en undertype av privatuttak, på samme måte som forskuddsskatten på post 2073.

 

2: Skriv inn 0310 i "Gå direkte til post ..." og klikk på "utfør".

Takk - det var oppklarende :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...