Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye brukte du på Lett MC-lappen?


Anbefalte innlegg

Har to gutter som om noen år vurderer å ta enten moped eller lett mc-lappen. Ser at mopedlappen ligger på 7000 hos alle kjøreskoler her vi bor. Det er liksom en fast pris, men lett mc-lappen er litt mer komplisert å finne ut av. (Skjønner ikke helt hva som er obligatorisk)

Her er priseksempler fra en kjøreskole:

 

Kjøretime 45 min 725,-

Trinn 2 Veiledningstime 45 min 725,-

Trinn 3 Veiledningstime 45 min 725,-

Trinn 4 Sikkerhetskurs på vei 180 min 3725,-

Kjøretest 75 min 1150,-

Førerprøve Trafikal 75 min 1650,-

MC-kurs 405 min 1800,-

 

Så altså slik jeg forstår det blir dette rundt 10 000 pluss antall kjøretimer man måtte trenge? Forutsatt at trafikalt grunnkurs til 2600 allerede er tatt. Dette kommer jo dog i tillegg på moped også

 

Så det jeg lurer på er, hvor mange kjøretimer brukte dere som tok lett mc-lappen? Hvor mye brukte dere totalt på førerkortet?

Her i huset har far i huset førerkort på tung mc-lappen og har hatt det i rundt 25 år, så han kan jo i tilfelle øvelseskjøre en del med gutta før de begynner på dette.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste jeg kan komme med er antydningen 20-25.000,- i praksis. Totalt. Har div familiemedlemmer og bekjente som har tatt lett, og alle har ligget i dette leiet.

 

Inkludert trafikalt grunnkurs på 2600+mørkedemo ca 1400 (altså ca totalt 4000) ? Slik at de har brukt mellom 5 og 10 000 på kjøretimer?

Lenke til kommentar

Har to gutter som om noen år vurderer å ta enten moped eller lett mc-lappen. Ser at mopedlappen ligger på 7000 hos alle kjøreskoler her vi bor. Det er liksom en fast pris, men lett mc-lappen er litt mer komplisert å finne ut av. (Skjønner ikke helt hva som er obligatorisk)

Her er priseksempler fra en kjøreskole:

 

Kjøretime 45 min 725,-

Trinn 2 Veiledningstime 45 min 725,-

Trinn 3 Veiledningstime 45 min 725,-

Trinn 4 Sikkerhetskurs på vei 180 min 3725,-

Kjøretest 75 min 1150,-

Førerprøve Trafikal 75 min 1650,-

MC-kurs 405 min 1800,-

 

Så altså slik jeg forstår det blir dette rundt 10 000 pluss antall kjøretimer man måtte trenge? Forutsatt at trafikalt grunnkurs til 2600 allerede er tatt. Dette kommer jo dog i tillegg på moped også

 

Så det jeg lurer på er, hvor mange kjøretimer brukte dere som tok lett mc-lappen? Hvor mye brukte dere totalt på førerkortet?

Her i huset har far i huset førerkort på tung mc-lappen og har hatt det i rundt 25 år, så han kan jo i tilfelle øvelseskjøre en del med gutta før de begynner på dette.

Eg brukte 18 000 på min lapp utan trafikalt. Dette var vel og merke for to år sidan då, men har nok ikkje stege med mange tusenlappane siste to åra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...