Gå til innhold

Forkurs i matematikk for Kjemi, NTNU?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt på bachelorstudiet i Kjemi hos NTNU, og lurer på om det er nødvendig å ta forkurs i matematikk. 

Jeg har kun S1+S2 matematikk fra VGS, så det kanskje vært lurt med litt oppfriskning. Men jeg ser at ett av fagene første semesteret er "MA0001 - Brukerkurs i matematikk A". Vil det være nødvendig med forkurs i matematikk før oppstart, eller vil dette faget fungere som et "oppfriskningskurs"?

Jeg ser også at forkurs til matematikk og kjemi foregår på samme tid, så jeg må i så fall velge velge bort ett av de. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke har tatt noe kjemi på videregående kan oppfriskningskurset være fint å få med seg.

Det gjør faddertiden mer overkommelig (da du har fått et forsprang), du kan fort bli kjent med folk litt tidligere.

Matematikken er såpass enkel når du har hatt S1 og S2 at dette ikke burde være nødvendig. Hadde du tatt Analyse I (MA1001) eller Matematikk 1 (TMA4105), ville det vært annerledes.

En siste fordel er at det pleier å være en stor fest på slutten av forkurs som kan være verdt å få med seg ^^

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har tatt noe kjemi på videregående kan oppfriskningskurset være fint å få med seg.

Det gjør faddertiden mer overkommelig (da du har fått et forsprang), du kan fort bli kjent med folk litt tidligere.

Matematikken er såpass enkel når du har hatt S1 og S2 at dette ikke burde være nødvendig. Hadde du tatt Analyse I (MA1001) eller Matematikk 1 (TMA4105), ville det vært annerledes.

En siste fordel er at det pleier å være en stor fest på slutten av forkurs som kan være verdt å få med seg ^^

Ok, takk for svar :)

Da velger jeg heller forkurs i kjemi i stedet for matematikk. Jeg har kjemi 1+2 fra VGS, men jeg har hatt et friår der jeg ikke har gjort noe kjemi, så det hadde kanskje gjort seg med en liten oppfriskning. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...