Gå til innhold

[Løst] GTA V PC problem


Anbefalte innlegg

Som du sikkert vet kom GTA V ut idag på PC, jeg hadde forhåndsbestilt det på Steam. Når jeg skal spille det står det bare "Loading..." i evigheter (på online og singleplayer), jeg leste noe om at det var en feil hvis Windows brukernavnet ditt inneholder annet enn A-Z, a-z og 0-9 og at man måtte bruke en annen Windows bruker hvis man skal spille det før det kommer fix/update for det. Ettersom navnet mitt inneholder "é" og ikke "e" går det dårlig. Jeg lagde en Windows bruker og da virket ihvertfall singleplayer. Er det noen som vet hvordan jeg fikser dette problemet uten å bytte Windows bruker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sikkert vet kom GTA V ut idag på PC, jeg hadde forhåndsbestilt det på Steam. Når jeg skal spille det står det bare "Loading..." i evigheter (på online og singleplayer), jeg leste noe om at det var en feil hvis Windows brukernavnet ditt inneholder annet enn A-Z, a-z og 0-9 og at man måtte bruke en annen Windows bruker hvis man skal spille det før det kommer fix/update for det. Ettersom navnet mitt inneholder "é" og ikke "e" går det dårlig. Jeg lagde en Windows bruker og da virket ihvertfall singleplayer. Er det noen som vet hvordan jeg fikser dette problemet uten å bytte Windows bruker?

 

Jeg kom ikke inn selv med normalt brukernavn, men greide omsider å komme inn når jeg brukte "big picture mode" i steam, men bare en gang.

Deretter deaktivierte jeg "steam overlay" i game settings, og nå fungerer det hver gang.

 

"edit", køddet seg igjen, men virker etter å ha aktivert steam overlay igjen og "big picture mode"

Så av/på med overlay er en halt midlertidig løsning. 

 

Ikke sikkert det funker men vært et forsøk.

Endret av Doffyduck
Lenke til kommentar

For dere som har problemer anbefaler jeg å sjekke ut denne tråden.

 

https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/questions/203158198-GTAV-Pre-Load-Social-Club-stuck-in-Offline-Mode-

 

Svar Nr. 5 funket for meg og mange andre, så det funker sikkert for dere også. Hvis ikke så kan det siste svaret på siden være til hjelp hvis dere har noen rare tegn i navnet deres.

 

Håper dette hjelper!

 

Edit:

 

Funket 1 gang, men kom aldri videre etter at jeg hadde logget inn på Social Club. Bare en endeløs "loading" som ikke fører noen vei. Har sittet her i 3 timer nå, og forsøkt alt. Makan til dritt har jeg aldri vært borti før, og jeg har deltatt på utallige Beta'er, samt en rekke slippdatoer i mange forskjellige sjangere, men aldri noe så teit som at man ikke kommer forbi loading screen og kan installere spillet. Så langt er ikke spillet verdt mailen med CD-key jeg fikk tilsendt en gang.

 

Tommel ned til Rockstar.

 

- SP

Endret av SnusPus
Lenke til kommentar

Fikk til slutt tak i support, og fikk raskt has på problemet.

 

Her er løsningen som fungerte for meg til slutt:

 

Thanks for contacting Rockstar Support.

 

We're sorry to hear you're having some issues, I just have one question, does your Windows username or your "My Documents" folder contain special characters?

 

If so, it seems the special character may be causing hang-up. 
Please refer to the following article for more information:
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/204772198

 

Customers with similar issues have reported success doing the following:

 

  • - Create new documents folder (without any special characters)
  • - Move all your files and folders from your current documents there
  • - Change the path of the documents folder to the new one ( Go to your old folders Properties -> Location -> Choose New Folder -> Click Move)
  • - Reinstall the Rockstar client and you can start downloading
  •  
  • If you have another way to achieve the same end result, by all means. Be sure to let me if that resolves your issue.
  •  

Be sure to let me know how that works for you.

 

Best regards,

 

Anthony V.
Rockstar Support

 

 

Håper dette løser lignende problemer andre måtte ha, og at dere slipper det hodebryet jeg måtte gjennom for å få ordnet dette.

 

- SP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...