Rusher Skrevet 10. april 2015 Skrevet 10. april 2015 (endret) Tittelen forklarer kanskje det meste. Men jeg har en lang liste med artikler som eg gått igjennom for å kartlegge ukurans. Hvordan kan jeg få Excel til å telle antall artikler som f.eks har status "Ukurant" i kolonne L, samt hvem som har status i bruk, og eventuelt usikker. Endret 10. april 2015 av Rusher
Sheldon C Skrevet 10. april 2015 Skrevet 10. april 2015 Tittelen forklarer kanskje det meste. Men jeg har en lang liste med artikler som eg gått igjennom for å kartlegge ukurans. Hvordan kan jeg få Excel til å telle antall artikler som f.eks har status "Ukurant" i kolonne L, samt hvem som har status i bruk, og eventuelt usikker. Uten navn.png Bruk "Countif" funksjonen =COUNTIF(L1:L7;"Ukurant")
Rusher Skrevet 10. april 2015 Forfatter Skrevet 10. april 2015 (endret) Tittelen forklarer kanskje det meste. Men jeg har en lang liste med artikler som eg gått igjennom for å kartlegge ukurans. Hvordan kan jeg få Excel til å telle antall artikler som f.eks har status "Ukurant" i kolonne L, samt hvem som har status i bruk, og eventuelt usikker. Uten navn.png Bruk "Countif" funksjonen =COUNTIF(L1:L7;"Ukurant") Da får jeg opp #Navn? Da endret jeg L1 til første cellen med, og L7 til siste. Får dog samme resultat omså jeg bare sjekker 3-4 celler. Edit: Jeg har norsk versjon her, så endret til "Antall.Hvis" og vips så funket det! Takker! Endret 10. april 2015 av Rusher
Sheldon C Skrevet 10. april 2015 Skrevet 10. april 2015 (endret) Har du norsk versjon av Excel? I så tilfelle må du finne tilsvarende funksjon i det norske funksjonsbiblioteket. Bytt ut CountIf med Antall.hvis https://support.office.com/nb-no/article/ANTALLHVIS-funksjon-e0de10c6-f885-4e71-abb4-1f464816df34 Endret 10. april 2015 av Bond007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå