Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

overvåke nettverk...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja,det finst slike program av ulik kvalitet og funksjonalitet..

Det spørs kor mykje du har tenkt å overvåke..

Ved noen overvåkningar må ein søke konsesjon fra datatilsynet(spessielt når det gjelder overvåking av enkelt individ)

Skrevet

trenger bare et program, som gjør at jeg kan se hva andre diver med i et lite nettverk. Skal ha et lite lan party... rundt 10-15 stykk. det kunne vært greit å kunne passet litt på noen av dem...

Skrevet

Med Linux kan du sette opp en web-proxy. Så konfigurerer du web-browserene på alle maskinene til kompisene dine til å gå via den når de skal surfe på nettet. Da kan du logge alle oppkoblinger.. og da ser du hvem som er inne på hvilke sider. :smile:

(søk på "proxy" eller no' på freshmeat.net f.eks.)

Ellers kan du sette opp en Linuxbox som gateway hvor alle maskiner må gå via for å gå ut på Internett uansett.. enten det er WWW, FTP, IRC.. whatever!

Det finnes sikkert andre enklere løsninger oxo!

[ Denne Melding var redigert av: aidon på 2002-02-22 14:52 ]

Skrevet

Quote:

Mr.Hassan skrev (2002-02-22 14:27):

Hei!

Tenker du på alle aktivitetane dei føretar seg på nettverket eller "bare" kva filer dei eventuelt kopierer på nettverket..

Har du en url til et slikt program?

Skrevet

...ja sikkert fint med LinuX... men nå så har jo jeg Win... er det ingen som har noen slike programmer? ...trur jeg var borti noe slikt på ungdomsskolen..

Skrevet

Det er jo noe som heter WinGate som er et såkalt ICS (Internet Connection Sharing) program. Det brukte jeg for 5-6 år tilbake. Hvordan du kan følge med på hvem som gjør hva her, er jeg ikke sikker på. Du kan jo prøve... finnes sikkert på download.com!

Skrevet

det følger jo med et helt greit program i windows da.

Netwatch heter det vel i win9x, og i XP (2k og sikkert), finner du info om hvem som bruker og hva de bruker i computer management.

Skrevet

Quote:

GeeZuZz skrev (2002-02-23 18:30):

det følger jo med et helt greit program i windows da.

Netwatch heter det vel i win9x, og i XP (2k og sikkert), finner du info om hvem som bruker og hva de bruker i computer management.

Joda, men dette kan du ikke logg-føre, noe som er litt dumt for da må du sitte å se på hele tiden, og ikke når filer blir koppiert på din pc.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...