Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

E-post fra Yahoo - ikke å anbefale


Anbefalte innlegg

Tidligere brukte jeg en Yahoo-konto og var inne på tanken å tegne et betalingsabonnement tidligere i år. Det var før Swen slo til for fullt. Nå fylles e-postkontoen i løpet av en dag med e-poster med infiserte vedlegg.

 

Yahoo har Spam-filter til egen Massutsendelse-boks, men det er ikke mulig å sette opp at Spam skal slettes automatisk ved mottak. Konsekvensen av dette er Yahoo-kontoen ikke kan brukes med mindre jeg er inne hver dag, morgen og kveld, for å tømme Masseutsendelse-boksen.

 

Jeg har to ganger henvendt meg til support, først engelsk og så norsk/dansk. Første gang fikk jeg svar at mine forslag var notert og ville blitt vurdert. 1 mnd senere, uten noe forbedring tok jeg kontakt med norsk/dansk support og ga krystallklar beskjed om hva jeg syntes om tjenesten. Tydeligvis likte ikke vedkommende i enden meldingen og ga meg et svar:

 

Hei igjen

 

Takk for mailen din.

 

"Dette er et svar jeg ikke vil høre noe av." Så har jeg ikke ytterligere

å tilføje.

 

Vennlig hilsen

Dennis Dithmar

Kundeservice

Yahoo! Norge

 

Uten å få noe mer klarhet om hva Yahoo gjør for å redusere slike problem, kan jeg ikke annet enn å fraråde Dere bruk av Yahoo e-post. Inntil de får skikkelig sperreordninger for virusinfisert mail, vil ikke brukere vere mer beskyttet mot virus enn om man bruker andre gratis e-posttjenester uten virusfiltrering.

 

Bare synd, Yahoo har masse annet bra med tjenesten sin, så jeg håper at ting ordner seg. Inntil videre så er jeg særdeles fornøyd med Runbox som både har skikkelig virus- og spam og 100 MB konti (200 MB selv.) for en rimeligere penge enn de samme tjenestene fra Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...