Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen, matte S1


Anbefalte innlegg

Etter de nye ordningene skal man bruke blant annet programmet CAS, men hva er det egentlig? Er man nødt til å bruke det eller holder det med geogebra?

 

Hva er egentlig forskjellen på eksamen i S1 i år, i forhold til tidligere? Har lest om det, men vil vite det fra andre slik at jeg vet jeg har forstått det riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke full oversikt, men i år er det 3 timer på første del (uten hjelpemidler) og 2 timer på del to (med hjelpemidler). Litt endring av læremål, men ellers ser jeg ikke store forskjellen.

CAS er en del av geogebra, og et program som regner for deg. Å bruke CAS handler om digital kompetanse, og jeg anbefaler deg at du setter deg inn i det. Det er egentlig veldig lett å bruke. Skriver du for eksempel inn "deriver" og en likning så blir likningen derivert for deg. Dette hindrer deg i å gjøre tullete feil. Ifølge læreren min kan de også på enkelte oppgaver be deg om å løse oppgaven ved hjelp av CAS.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke full oversikt, men i år er det 3 timer på første del (uten hjelpemidler) og 2 timer på del to (med hjelpemidler). Litt endring av læremål, men ellers ser jeg ikke store forskjellen.

 

CAS er en del av geogebra, og et program som regner for deg. Å bruke CAS handler om digital kompetanse, og jeg anbefaler deg at du setter deg inn i det. Det er egentlig veldig lett å bruke. Skriver du for eksempel inn "deriver" og en likning så blir likningen derivert for deg. Dette hindrer deg i å gjøre tullete feil. Ifølge læreren min kan de også på enkelte oppgaver be deg om å løse oppgaven ved hjelp av CAS.

Hmm.. skjønner! Tusen takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...