Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Hei

 

Jeg er nybegynner på Illustrator, og har søkt en del på nettet om det, men føler ikke at jeg fant det jeg lette etter.

 

Noen her som har god peiling på programmet?

 

- når jeg bruker paint brush tool så blir strekene automatisk rundere, hvordan får jeg stilt det inn slik at de ikke blir runde?

 

- noen ganger når jeg bruker pencil tool så blir strekene borte... hvis jeg f.eks. lager to streker som går i kryss, blir streken jeg krysser borte... hvordan får en stilt det inn slik at ingen av strekene blir borte?

 

- når jeg skal bruke live paint bucket så lager jeg strekene til live paint. Alt blir da det. Hvis jeg da har noen linjer som jeg ønsker å gjøre tykkere, blir alle strekene tykkere. Hvordan velger jeg kun en liten del? F.eks. en skrift som jeg ønsker skal være mer synelig enn det andre?

 

- hvordan "trimmer" jeg vekk noen streker. F.eks. hvis jeg har en strek, la oss si at det skal forestille en hals som møter ansiktet... hvordan kan jeg gjøre det slik at streken slutter der ansiktet begynner, og ikke fortsetter "inn i" ansiktet? er det en knapp der jeg kan gjøre det slik at streker ikke skal krysse hverandre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...