Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer å montere sub


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en golf V som bare atm har standard anlegget, men sleve bassen på det virker å være litt slitt/sprengt og er ikke noe bra lenger, men jeg har sett på folk som kunn har en aktiv subwoofer i bagasjerommet som virker veldig bra. PS: jeg har null peiling på bilanlegg, bare så det er sagt :D

SÅ jeg lurer på hvordan det vil bli hvis jeg monterer en sub i golfen min nå, pluss at jeg har standardanlegget, hvordan vil det spile? er det mulig å skru av bassen fra original anlegget og bare bruke subwoofer bassen? Er det noen som har forslag til en GREI sub å ha baki bilen, vil ikke ha noe dyrere enn 2000-2500 ca. og bør ikke være så altforstort heller.
Har sett på denne f.eks er kampanjepris også nå: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=184&katid=31&id=

Er det noen som har erfaring med hvor mye det ville kostet meg å fått det montert av fagfolk f.eks på bilradiospes eller bass brothers?

Tusen takk for svar! :DD

Endret av ree3110
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å kjøre en egen forsterker på SUB'en? Pass eventuelt på at denne forsterkeren får korte og tykke power-kabler. Om ikke anlegget ditt har en egen linjeutgang for SUB, så kan du hente det ut fra en av (eller begge) kanalene via et filter.

Hei, jeg tror ikke at standard stereoen i en golf v, RCA300 tror jeg, har linjeutgang for sub.. Men hva er bedre med enn sub + forsterken, istedenfor en aktiv sub med forsterker innebyg? (de aktive pleier å være mye midre, som jeg syns er bra)

Lenke til kommentar

En god aktiv sub fungerer bra i din bil, men det er mye drit å få tak i, så sjekk opp litt før du kjøper. Selv så vil jeg anbefale denne: http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=16127

Ja har sett litt på den selv, men jeg lurer litt på hvor mye det hadde kostet meg totalt dersom jeg itell måtte fått fagfolk til å montere den + ledninger, vil ikkje bruka mye mer enn 5k totalt, tror du det hadde vært realistisk?

Og hva er det jeg bør se etter på forskjellige aktive subber når jeg leter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...