Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Flott positur og veldig god skarphet på øynene på frøkna.

Det at du har tatt bildet "Close up" ble veldig bra. S/hv fungerer meget godt her. Hatten tilfører det lille ekstra, der hun kanskje drømmer om og bli ei stilig dame en gang i fremtiden:-)

Lenke til kommentar

Synes du får til mye riktig her. Kombinasjonen av blitslys og CZ objektiv sørger for et sylskarpt portrett. Du har også fått bra kontakt med modellen og fått til både fin posering og et fint blikk.

 

Når det kommer til lyssetting så tror jeg at dette bildet hadde kledd mer kontrast mellom den opplyste siden og skyggesiden. Det gir både dramatikk og tredimensjonal effekt. Her blir ansiktet nesten jevnt opplyst på begge sider og det blir litt "flatt". Lurer på om du har en ekstra blits på høyre side som kunne vært dempet 1-2 steg. Det er nesten så jeg lurer på om bildet hadde vært bedre med bare softboksen.

 

Om denne andre blitsen faktisk eksisterer så ville prøvd å sette den lenger bak modellen slik at den skapte et omriss som skilte modellen fra bakgrunnen (så-kalt rim light)

 

Litt mer eksperimentering så blir det veldig bra!

Lenke til kommentar

Takk Mikael - har 2 blitser, men brukte bare den ene på dette bildet, eksperimenterer stadig med plassering og styrke på blitsen, skal forsøke å gå til større kontrast neste gang.

Mvh

Pål

 

Ps Angrer litt på at jeg kjøpte meg en CZ linse....alt annet blir litt nedtur....Ds

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...