Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ikke helt sikker hvordan jeg skal forklare det, men jeg har en enkel side, eks index.html.

i den er det masse tall. eks 8888 9999 osv.. det jeg ønsker er at på toppen av siden så er det en søke boks slik at jeg bare skriver 8888 for å komme ditt istedet for å scrolle helt ned til 8888 da det starter fra 1 og går ned over.

 

Grunnet for at jeg spør her er at det er bare offline side som jeg skal bruke på mobilen.

Om det fins noe enkelere måte å gjøre det på så hadde jeg satt pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjør tallene? Er de indexer for noe annet, eller er det bare tallene? Du må si litt mer om du må ha det som er før nummeret du søker etter, hvordan det er lagret etc.

 

En mulighet er denne (selv om du må være veldig konkret når du skriver i søkefeltet og anbefales egentlig ikke) (selv om jeg visste om denne fra før, så trengte jeg bare å søke på "html go to specific part of page" på Google for å finne en link å gi deg): http://www.thesitewizard.com/html-tutorial/link-to-specific-line-or-paragraph.shtml

 

Ellers kan du evt. skrive numrene i JavaScript og printe ut på siden, så kan du i søkefeltet skrive et nummer, og så vil javascriptet printe ut igjen fra og med det nummeret du skrev i søkefeltet ditt (denne muligheten går hvis du ikke trenger det som er før det nummeret du skal søke etter).

Endret av herdon
Lenke til kommentar

Dette gjøres enkelt ved hjelp av traversering, og jquery. Lag et tekstfelt, hent ut nummeret du skrever ved hjelp av .val() taggen. Deretter lager du en løkke som traverserer (går gjennom) hele nettstedet etter dette tallet. Siden du ikke har noe kode er det litt vanskelig å hjelpe deg, men løkken kan f.eks gå gjennom hver enkelt <p> tag eller lignende. Dette gjøres noe i denne duren:

  $("#tall p").each(function(){ 
.....

}

Her går den gjennom alle p tagger i diven tall.

 

I løkken så må du hente ut verdien i p taggen, og sammenligne den med tallet du skrev inn i tekstfeltet. Dette gjøres med en enkel if else.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...