Gå til innhold

Oppgradere MacBook Pro (ram + harddisk)


Anbefalte innlegg

Hei. Skal oppgradere min MacBook Pro fordi den er historisk treig. Siden det finnes utallige youtube filmer om hvordan skifte deler regner jeg med at det skal gå bra. MEN, jeg har et spørsmål (sikkert dumt): Kan jeg oppgradere ram fra 4 til 8gb med den samme prosessoren jeg har nå? er delene uavhengig?

 

I mitt hode virker det litt sketchy å innstalere nye deler rundt en gammel prosessor, men håper det går bra. Si gjerne i fra hvis det er noe mer jeg bør ta hensys til før jeg skur løs.

Takk for svar.!

 

Nye deler:

RAM: Crucial DDR3 1333MHz 8GB SODIMM for Mac

https://www.komplett.no/crucial-ddr3-1333mhz-8gb-sodimm-for-mac/772721

 

SSD: Samsung 850 EVO 250GB SSD

 

Nåværende macbook:
MacBook Pro (13-inch, early 2011)
Processor: 2.3 GHz Inter Core i5
Memory: 4 GB 1333 MHz DDR3
Graphics: Intel HD Graphics 3000 384 MB

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

jeg har hatt 2010 utgaven av den der Macbooken, med 16 GB ram og akkurat den SSD`en, og det fungerte

fantastisk. Maskinen ble som ny.

 

Tror lesehastighet på disken gikk fra 80 MB/S til 550 MB/S ! Bra økning det !

 

Så tror nok du blir fornøyd.

 

 

 

 

Hei. Skal oppgradere min MacBook Pro fordi den er historisk treig. Siden det finnes utallige youtube filmer om hvordan skifte deler regner jeg med at det skal gå bra. MEN, jeg har et spørsmål (sikkert dumt): Kan jeg oppgradere ram fra 4 til 8gb med den samme prosessoren jeg har nå? er delene uavhengig?

 

I mitt hode virker det litt sketchy å innstalere nye deler rundt en gammel prosessor, men håper det går bra. Si gjerne i fra hvis det er noe mer jeg bør ta hensys til før jeg skur løs.

Takk for svar.!

 

Nye deler:

RAM: Crucial DDR3 1333MHz 8GB SODIMM for Mac

https://www.komplett.no/crucial-ddr3-1333mhz-8gb-sodimm-for-mac/772721

 

SSD: Samsung 850 EVO 250GB SSD

 

Nåværende macbook:
MacBook Pro (13-inch, early 2011)
Processor: 2.3 GHz Inter Core i5
Memory: 4 GB 1333 MHz DDR3
Graphics: Intel HD Graphics 3000 384 MB

 

 

Lenke til kommentar

Kanskje litt sent, men kan fortsatt legge til litt.

 

Hvilken Macbook Pro har du?

Bruker du CD'rommet?

 

Jeg gjorde det samme som deg for 2 år siden, men istedenfor å bytte ut den gamle harddisken med en SSD. Byttet jeg ut CD'rommet med SSD'en.

CD rommet var aldri i bruk uansett, og slik som jeg gjorde det så hadde jeg selve OS'et og alle programmene på SSD'en. Mens alt av store filer, filmer, dokumenter (skole og jobb) beholdt jeg på den gamle harddisken.

 

Dobbel lagringsplass, heller ikke så vanskelig som det hørres ut. Det eneste du trenger en av disse for å ha en SSD/HDD i det gamle CDrom plassen.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...