Gå til innhold

Adobe Premiere 6,5---igjen!


Anbefalte innlegg

Har plutselig dukket opp et problem for meg. Når jeg laster inn film (capture) så får jeg plutselig opp en melding som sier noe sånt som at nå er filstørrelsen full. Så må jeg lagre prosjektet og fortsette opptaket på nytt. Capture stopper opp, og dette skjer etter ca. 15 minutter med capture. Jeg kan heller ikke huske at jeg har endret på noen settinger. Noen som kan hjelpe her? Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en eller annen feil en plass som gjør at du ikke får lagret filer på over 2 gigabyte... sannsynligvis må du konvertere disken fra fat32 til ntfs...... Er ikke helt sikker på dette, men jeg veit jeg har ALT som skal til for å kunne lagre så store filer jeg vil, men maskina avbryter uansett etter 15 minutter (eller 2 GB).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette problemet skyldes at du har formatert hardisken din som FAT32. Dette er filsystemet 95/98/ME platformene bygger på. Dette systemet har en maksgrense på filstrørrelsen til nettom ca. 4 GB.

 

Løsningen er Win 2000 eller XP, hvor du formaterer den disken filmklippene ligger på til NTSF-filformatet. Dette skal være en anne disk enn den programmet ligger på (altså C:/).

Lenke til kommentar

Du trenger ikke formatere. Fra 'DOS'-vinduet, eller Ledetekst som det jo heter, kan du benytte kommandoen 'convert'. Skriv først inn 'convert /?' for å få en beskrivelse. På denne måten kan du konvertere fra FAT32 til NTFS uten at informasjonen på disken går tapt. Har gjort det selv (dog ikke på systemdisken), og det fungerer helt glimrende.

 

Bare et lite tips sånn i førjulsstria.

 

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Så det du sier er at jeg gjør om fat32 til ntsc på d-disken og ikke c-disken (syst.disken)? Jeg har Premiere inst. på c:, men selve lagringen og annen behandling har jeg lagt til d. Noe annet jeg trenger å tenke på, slik at jeg ikke gjør "noe gale"? :scared: Forresten, takk for hjelpen!! :D PS! Jeg har xp.

Lenke til kommentar

Siden jeg har xp, så har jeg brukt hjelpesiden deres. Gjorde det som stod der, men når jeg går inn på disken min, så står det fremdeles Fat32 som filsystem. Skal ikke dette endres automatisk?

Ok, her er det jeg gjorde:

Start - kjør-skrev cmd.

Kom da opp med C:, skrev F: og kom da inn på F:disken.

Skrev help convert - stod da at disken nå er konvertert og en liste med forklaring på hva de forskjellige tegnene betydde. Så gikk jeg ut og startet maskinen på nytt. Og da står det fremdeles at disk F: bruker Fat 32 filsystem. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...