Gå til innhold

Skyrim glitches


Anbefalte innlegg

Sliter noe veldig med skyrim, det er rett og slett ikke spillbart i den tilstanden den er i nå. Jeg har ingen mods, kun DLC pakkene på steam og spillet som jeg kjøpte for 12 kroner en stund tilbake.

 

Har alt på ultra og avg 140 fps, alt ser helt bra ut.

 

Men vannet bugger seg, man hører det hele tiden. Folk og hester detter igjennom bakken og man kan plutselig dette fra himmelen. Har havna på alle rare mulige steder. Jeg vil gjerne spille, men det er rett og slett ikke mulig.

 

Jeg har prøvd å validate filene, det står at det mangler en fil. Den kommer selvfølgelig ikke tilbake automatisk og selv tror jeg ikke den ene filen kan være årsaken. Har lest litt på det og finner ikke noe svar på det.

 

Er det noen som har litt peil på hva årsaken kan være?

Null stress med reinstallasjon og alt, men føler ikke at det skal være nødvendig da jeg har spilt i ca 10min og alt er ny installert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde det samme når jeg fikk meg en 144hz skjerm. Greia er at skyrim ikke liker mer enn 60hz.

 

 

Min løsning ble å redusere fps`n i spillet gjennom nvidia control panel.

Så under " Manage 3D settings " , Så velge Elder scrolls V:skyrim på Program settings. Så nede på Vertical Sync så har jeg valgt Adaptive " Half Refresh Rate " . Så apply du det. Så skal du nok se at spillet er i orden igjen. Er hvertfall for meg.

Endret av flabben2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil anbefale å slå på Vsync når du spiller Skyrim, det kan skje mye rart om du har over 60fps.

 

Fant faktisk ut av vsync er automatisk påskrudd i skyrim, det er heller ingen måte man kan skru den av på. Men da med skjermer med over 60hz så vil også vsync stille seg, derfor får man bugs da skyrim ikke takler mer enn 60fps :p

Lenke til kommentar

Godt dere fant svaret på dette her, og at det nå står i et forum. Tror jeg spilte gjennom halve skyrim med disse glitchene. Hester rulla rundt, mamutter gikk i himmelen, lyden var helt kaos. Jeg brukte timesvis på å google og finne en løsning på problemet. Prøvde ALT mulig rart, alt bortsett fra å stille ned frekvensen på skjermen min :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...