Gå til innhold

Medarbeidersamtale - hvordan gå frem


Anbefalte innlegg

Hei. Skal denne ukn ha medarbeidersamtale og ønsker i den anledning å foreslå endringer i stillingen. Ønsker derfor tilbakemeldinger på hvordan fremlegge dette på en spiselig måte.

 

Jobber for et oljeselskap på land (holder stillingen for meg selv). Ifjor ved samtale ønsket jeg mer ansvar, noe jeg fikk 2 uker senere iform av ansvar for en annen avdeling i tillegg. Dette har fungert veldig bra, men jo mer man tar på seg jo mer administrasjon følger dette også.

 

Jeg ønsker fortsatt større ansvarsområde, men at mine "kjedelige" oppgaver håndteres av andre slik at jeg kan benytte kunnskapen bedre (bestillinger, planlegging, kursing av personell, samlinger ønsker jeg ikke å jobbe med da det er svært tidkrevende).

 

Ser for meg følgende løsninger for dette:

 

- jeg beholder min stilling som idag, men en del enkle oppgaver frafaller. Øker ellers porteføljen med andre jobber som har blitt outsourcet tidligere

 

Eller:

- jeg bytter jobb til en høyere stilling, hvor jeg er delvis involvert i gamle ansvarsområder som støtte inntil de står på egne ben samt ivaretar ansvarsområder som er naturlig å dekke fra land. Da gjerne 30% av min nåværende stilling dekkes fprtsatt ved tiltredelse av ny jobb.

 

Tips for å legge dette frem på en god måte mottas med stor takk. Dette vil nok gå litt ifra nåværende policy med at jeg skal sørge for at ressursene offshore får mer skrutid, m føler og det vil gi bedre resultater totalt sett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg noe gode tanker rundt hvordan du kan legge frem dette, men ofte så følger stillinger med mer ansvar ofte av mye "kjedelig" papir arbeid. Det er på en måte det som ligger i å ha større ansvar, å måte sitte på toppen og delegere de kanskje morsommere jobbene til mannen på gulvet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble ikke helt enig her gitt, men vi skal ha en ny runde i april for å diskutere videre.