Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc.jeg skal ha Intel jeg har kabinett strømforsyning 1000w og vifter og små ting.jeg skal ha en Skjerm 24 tommer og jeg trenger ikke tastatur mus og headset.

Jeg skal ha I5 eller i7

Vannkjøling

Vifter har bare 1 trenger 2 till

Skal ha et bra Hovedkort

Og et skjermkort

Endret av FreezePvP2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for i5, da i7 er mest sikta til større oppgaver som ikke trengs til gaming, aka, unødvendig dyrt for ingenting, men til gjengjeld så vet jeg ikke om spill har tatt i bruk HyperThreading enda, som er grunden til at man skulle kjøpt i7.

 

Vannkjøling hadde jeg også (personlig) hoppet over i denna omgang, med mindre det blir penger igjen til slutt. Selv begynner jeg å tenke på vannkjøling nå for tiden, men mest fordi det er en interesse jeg har, ikke fordi jeg ser etter no bestemt ytelse/støy forbedringer.

 

Med mindre du skal drive overclocking så trenger du mest sansynelig ikke mer vifter enn det som er i kabinettet, ellers koster ikke det mer enn ett par 100kr eller no for noen 120mm vifter.

 

Ettersom du vil ha ett bra hovedkort så ville jeg sett på dette "uppgrade" kittet fra komplett

https://www.komplett.no/oppgraderingspakke-intel-core-i5-4690k/783615

 

så ville jeg sett på prisguide etter en skjerm som har f.eks. 1080p oppløsning og 24" (eller hva du ønsker å se etter) og finn ett som passer kriteriene dine.

 

Resten av pengene ville jeg brukt på skjermkort. Selv syns jeg skjermkort fra 1500kr og oppover er "godt nok" for det meste, men vet også hvor godt det er å bruke 3000kr eller mer på skjermkort:P

 

 

Her er i hvertfall noen enkle forslag til å begynne tråden din.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du bør gå for z97, med hvertfall et asus rog hovedkort, du kan også ta en titt på Hyperx fury RAM og i5 4690k. Som skjerm ville jeg valgt en BenQ RL2455HM. Vannkjøling anbefaler jeg Corsair Hydro H55 foreløpig. og grafikkort: Asus GTX 960 Strix :)

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper det NerdeGutten skrev over fra Komplett.no så kommer det på 8600kr ca.

 

Hvis du går for 970 så koster det ca 1000kr mer så her kommer det ann på hva du er villig til å gi for det. Vil sikkert oppleve litt mer og smoothere FPS med 970 på høyere grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...