Gå til innhold

Hardware til en file server


Anbefalte innlegg

Har en file server som står på 24/7 med følgende specs:

 

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

 

Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+

 

Det jeg lurer på er, er det lurere å kjøre Intel CPU istede for AMD i forhold til varme på sommeren osv?

Den står i ett relativt kjølig rom. Men kan bli endel varme der på sommeren.

Noen som har noen tips?

Endret av Twigz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette er en privat filserver som ikke er veldig kritisk i forhold til oppetid, så hadde nok ikke jeg tatt bryet med å bytte hovedkort/prosessor før den eventuellt ryker. Hvis kjølingen er riktig dimensjonert så skulle det jo ikke være et problem med varme om den ikke står midt i solen. Legg gjerne inn et program som overvåker temperaturen og sjekk på en varm sommerdag (speefan for eksempel).

Lenke til kommentar

Har en file server som står på 24/7 med følgende specs:

 

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

 

Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+

 

Det jeg lurer på er, er det lurere å kjøre Intel CPU istede for AMD i forhold til varme på sommeren osv?

Den står i ett relativt kjølig rom. Men kan bli endel varme der på sommeren.

Noen som har noen tips?

 

jeg kjøpte denne: http://gyazo.com/ae6a72169220d0cdb2fb608009ee61a3

 

bruker den som filserver og for å kjøre utorrent. Har windows home server 2011 på den.

 

Den fungerer helt perfekt. Jeg har ikke hatt en bluescreen og har venner som bruker den til TS3 og diverse andre spillservere og de skryter av serveren.

 

Poenget mitt er at hardwaren ikke er så viktig lenger, så si all hardware er stabil. Ikke kast mange tusen rett i dass på å kjøpe spesifikke komponenter, bruk det du har.

 

Og den CPU'n du har blir ikke varm om sommeren, eventuelt kan du til og med klokke den ned noen hundre MHZ og skru ned volten, da vil temperaturen rase. Uansett tror jeg ikke temperatur er et problem så lenge du har en skikkelig kjøler.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...