Gå til innhold

Vise bare film på TV'n


MaDKiM

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har planer om å kjøpe meg en 32" tv som jeg skal bruke til å se film på, men jeg kom til å tenke på når jeg kobler PC'n på tv'n med hjelp av skjermkortet får jeg jo frem det samme som er på dataskjermen. Det er jo i 4:3 format. Er det mulig å få 16:9 bilde på tv'n uten å zoome? F.eks. jeg skal se en dvd som er i 2.35:1 format så må jeg jo zoome for å kunne få rett format. Jeg vil gjerne ha et program som sender bare filmen til tv'n og ikke hele bildet. Er dette mulig? Og hvis det er hvilket hardware eller programvare må jeg ha?

 

Har et GF4 Ti4600.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt alternativ om du skal bruke PC som source er dette: http://www.realmagic.com/products/xcard.htm

 

Kortet koster en høvding, og støtter DivX 3.11, 4.x og 5.x, det tar selvfølgelig DVD, VCD, SVCD. Kortet har digital utgang, og enten compositt, s-vhs, eller rgb (med tilleggsbrakett ting).

 

Fordelen er jo at du kun får video ut på tv, og windows desktop forblir på skjermen din... dessuten kan du egentlig bruke en gammel maskin til denne jobben da kortet tar seg av avspillingen. Fungerer utmerket på en Pentium 200 eller bedre.

Lenke til kommentar

på gf4 og senere kort har de lagt til en ramdac som er hver på 350mhz slik at den kan jobbe med to skjermer samtidig, mens på gamle kort som bare har en er den ekstra porten bare ment til "clone mode". Det tvtool gjør er å tvinge kortet til og sende "Dual view" og det kan umulig være bra.

Lenke til kommentar

Er det dvd du skal sjå eller er det divx? Med divx kan du no forandre på bildet som du vil. Har ein følelse av at du veit det!

Men på alle widescreen tv har du muligheten for å akktivere letterbox. Da får du større bilde. + ein mengde med andre muligheter for å forandre bildet.

 

Det har og litt å seie ka format filmen er spilt inn i.

 

Ser tv fra pc-en på min 28" og er storfornøgd men ein 32" hadde vore bedre.

 

Har GF-TI4800Se

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...