Gå til innhold

Pinacle "Make video"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er nybegynner med pinacle studio 8. Jeg har problemer med "Make video"- funksjonen. Det går greit å lage filmene i mpeg format, men jeg ønsker å lagre de i best mulig bildekvalitet. DVD-format????

 

Har prøvd funksjonene brenn direkte til DVD- fungerer ikke. Jeg har heller ikke fått til lagre filen på hardisken for å så senere brenne denne.

 

Har noen tips til hvordan på best måte lage filmen i best mulig kvalitet på DVD ? ? ?

 

Vær så snill å gi meg et tips!

 

Eilert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På verktøylinja i Studio (, under Make MPEG file) kan du krysse av for MPEG-2 samt DVD, hvis jeg ikke husker feil, du skal da kunne få lagret en MPEG-2 fil på harddisken i DVD kvalitet, som du senere kan brenne ut på DVD med et annet program, hvis du sliter med å få Studio8 til å brenne DVD`er.

Jeg har samme problemet med Studio 8, da den ikke vil brenne DVD`er på min

NEC ND-1300A. Så en foreløpig løsning for meg, er å gjøre alt i studio, lagre arbeidet som MPEG-2, som er DVD standard og brenne DVD platene i et annet program.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har også store problem med brenning av dvder i PS8 (jeg har en NEC-1100 brenner). Fikk faktisk til å brenne en +RW-plate, men har ødelagt opp til flere vanlige dvd+r plater.

 

Jeg bruker alltid å create filer uten å brenne og deretter velge å brenne fra disse tidligere lagrede filene. Dette fungerte noen ganger, men nå er det bare tull. Programmet ser ut til å starte brenningen, men den blir avsluttet etter noen minutter. Dvden blir utløst, men det er ikke mulig å spille den av på dvd-spilleren.

 

Er det noe håp om bedring ved å laste ned den siste updaten (har 8.08.17 nå)? Er litt skeptisk til alle disse updatene i PS8....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...