Gå til innhold

Custom mekaniske tastatur i Norge


Anbefalte innlegg

Hvis du er en del av ett eller annet forum på nettet som handler om mekaniske tastatur, vet du at det er mangel på slike tastatur med ISO taster(det stort sett europeiske utseende på ett tastatur). Nå snakker jeg ikke om tastatur som er laget av store merker slik som Corsair og Cooler master, jeg snakker om helt custom mekaniske tastatur og sett med Cherry MX taster til.

 

Jeg vil bare gjøre en litt interessesjekk. Ville dere likt om dere kunne bestille ett tastatur der dere velger materiale, keycaps og Cherry MX switcher selv. Vi bygger det for hånd. Vi har også planer om å sende ut i Europa om det ikke skulle være så stort marked for det i Norge.

 

Pris

Det er dyrt å lage tastatur for hånd, spesielt når vi har et lavt bidsjett å starte med. Det betyr at vi må bestille få aluminiumsplater, keycaps og Cherry MX switcher om gangen. Dette blir ganske dyrt, men vi vil prøve å holde prisen billigere en å få fks. ett custom WASD eller CODE tastatur fra wasdkeyboards.com. (i vår butikk vil vi prøve å ha fler typer ting å velge mellom).

 

Hvordan bygges det?

Det bygges ved hjelp av masse lodding og en teensy controller for prototypen. Om vi samler nok penger, vil vi kjøpe custom PCBer.

 

Bare still spørsmål, kom med forslag osv under. Beklager dårlig formatering, har dårlig tid.

 

 

 

William

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksempler på hva som blir lagd, bilder av lignende produkter?

Ca. pris ved x-antall bestillere?

Link til andre forum dere har laget interessesjekk på?

 

60% eller kanskje til og med 40% om det er mulig med iso layout kan være interessant.

 

Abonnerer på tråden så skriv gjerne en update på hva det blir til.

Lenke til kommentar

Er full custom virkelig en god idé helt i begynnelsen? Jeg ville tilbyd en håndfull 'semi-custom', med f.eks tenkeyless, forskjellige typer keycaps og MX-brytere. F.eks:

 

Tenkeyless / vanlig + ABS / PBT + MX Blue, Red og Brown.

 

Jeg bestilte meg selv nylig et WASD v2 siden jeg ikke klarte å finne et tenkeyless, MX Clear og ISO-tastatur som ikke ser blodharry ut.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hvis du er en del av ett eller annet forum på nettet som handler om mekaniske tastatur, vet du at det er mangel på slike tastatur med ISO taster(det stort sett europeiske utseende på ett tastatur). Nå snakker jeg ikke om tastatur som er laget av store merker slik som Corsair og Cooler master, jeg snakker om helt custom mekaniske tastatur og sett med Cherry MX taster til.

 

Jeg vil bare gjøre en litt interessesjekk. Ville dere likt om dere kunne bestille ett tastatur der dere velger materiale, keycaps og Cherry MX switcher selv. Vi bygger det for hånd. Vi har også planer om å sende ut i Europa om det ikke skulle være så stort marked for det i Norge.

 

Pris

Det er dyrt å lage tastatur for hånd, spesielt når vi har et lavt bidsjett å starte med. Det betyr at vi må bestille få aluminiumsplater, keycaps og Cherry MX switcher om gangen. Dette blir ganske dyrt, men vi vil prøve å holde prisen billigere en å få fks. ett custom WASD eller CODE tastatur fra wasdkeyboards.com. (i vår butikk vil vi prøve å ha fler typer ting å velge mellom).

 

Hvordan bygges det?

Det bygges ved hjelp av masse lodding og en teensy controller for prototypen. Om vi samler nok penger, vil vi kjøpe custom PCBer.

 

Bare still spørsmål, kom med forslag osv under. Beklager dårlig formatering, har dårlig tid.

 

 

 

William

 

 

Det starter veldig simpelt med 60% tastaturer med F-keys. Ikke noe custom case i starten.

 

Det er også posta her:

 

http://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/2xg0xe/how_many_of_you_would_be_interested_in_custom/

 

 

Håper dere liker prosjektet og har lyst til å følge med videre. Det er veldig dyrt og jeg legger mye av tiden min i det. Håper det blir noe av det(det er ikke sikkert)

 

William

Lenke til kommentar

Er full custom virkelig en god idé helt i begynnelsen? Jeg ville tilbyd en håndfull 'semi-custom', med f.eks tenkeyless, forskjellige typer keycaps og MX-brytere. F.eks:

 

Tenkeyless / vanlig + ABS / PBT + MX Blue, Red og Brown.

 

Jeg bestilte meg selv nylig et WASD v2 siden jeg ikke klarte å finne et tenkeyless, MX Clear og ISO-tastatur som ikke ser blodharry ut.

Den vil ikke være helt custom i starten, vil starte med custom keycap sets osv. Vil ha et tastatur der man kan velge switcher osv.

 

http://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/2xg0xe/how_many_of_you_would_be_interested_in_custom/

 

Les linken over for mer info på engelsk.

 

 

William

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å investere i prosjektet ditt, da det er stor usikkerhet rundt hvordan resultatet blir. Du har aldri lagd noen custom keyboards før og vet ikke hvordan du gjør det heller i følge postene dine på reddit. Men vil gjerne at du legger ut dine første prototyper når du kommer så langt.

Endret av Sennepo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...