Gå til innhold

Kjøp av lydkort, klarer ikke å bestemme meg


Anbefalte innlegg

Hadde et Creative SB Z som røk, var ekstrem forskjell mellom det og Realtek.

 

Nå står valget mellom Creative Sound Blaster X-Fi HD(Har samme chip som Creative ZxR, derfor velger jeg heller ekstern til halve prisen) og Asus Xonar U7, men der er driverne problemet. Aner ikke om de kommer ut til Win 10.

 

Ble tipset om ren DAC uten "bloatware", men jeg liker det som kommer med.

 

For min del kunne jeg ha gått for den billigere Asus for 400-500kr(internt), men skal være stor forskjell.

 

Har brukt Creative sine kort siden det fantes ISA-slotter.

 

Hvorfor har lydkortene egentlig stoppet opp? Ser at det går mye i USB headsett?

 

Takker for svar!

 

Edit: Det interne klarer ikke å drive hodetelefonene, dvs får middels lydstyrke og noe støy på maks volum.

Endret av klakkelakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tungdrevne hodetelefoner? Jeg klarer meg veldig bra med Realtek (hovedkortet er Asus P8Z77-M med ALC887), med hodetelefonene Shure SRH240A er 40-50% lydstyrke helt perfekt, synes jeg. Og selv om jeg skrur lydstyrken opp på 100%, hører jeg ikke støy. Har vært plaget med støy på hovedkort flere år tilbake, f.eks. at man kan høre støy når man beveger musa o.l., men har inntrykk av at slikt har blitt veldig mye bedre de siste årene.

Lenke til kommentar

Antar at jeg har tungdrevne hodetelefoner. Kjøpte de i 2001 for 2700kr på tilbud hos HI-FI klubben. Husker støyen fra de gamle HK-ene ja og det var stor forskjell mellom lydkvalitet da jeg bruke SB Xtreme Music(PCI) som støver ned. PCI slotten er dessverre ikke ledig siden jeg har et WIFI-kort der.

 

Har et Asrock Extreme 6 TB4 med ALC898. Lasted ned driverne, selv om de er innbakt i Win 8.1.

 

Hører ikke hele spekteret av lyden, det er som om noe mangler. Spesielt på de høyere frekvensene.

 

Testet noen billige headsett og da var det greit, men lyden var helt annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...