Gå til innhold

Tastic

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Går for tiden på en fagskole, men er ikke fornøyd med utdanningen jeg får. Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å få godkjent/bestått året ettersom jeg har strøket på eksamen.

 

Er fra før ca 50 studiepoeng forsinket, men siden fagskoler gir fagskolepoeng og ikke studiepoeng så lurer jeg på hvordan de stiller opp mot hverandre når det kommer til grensen på 60 studiepoeng som er maks for hva man kan ha og fortsatt få videre støtte fra lånekassen.

 

(Jeg har tenkt å gå tilbake til utdanningen som har gjort at jeg er 50 studiepoeng forsinket fra før, og fullføre den).

 

Folk jeg har snakket med sier litt forskjellig. Noen sier at fagskoler ikke kan gjøre deg forsinket og at man står eller ikke bare har noe å si for hvor vidt man får omgjort noe av lånet til stipend. Andre sier at fagskolepoeng teller på samme måte som studiepoeng og at om man skulle være forsinket 50 studiepoeng og 30 fagskolepoeng så er man da 80 fag/studiepoeng forsinket totalt.

 

Edit: "så lenge du er mindre enn 60 studiepoeng eller tilsvarende forsinket, kan du få støtte som vanlig." Hva vil "eller tilsvarende" si? Er det for eksempel om man går i utlandet og får credits osv? (Credits TILSVARENDE 60 studiepoeng osv)

 

Har noen vært borti dette før og som er villig til å gjøre meg klokere på dette? Har tatt kontakt med lånekassen, men to uker er gått og har fortsatt ikke fått svar.

Endret av Tastic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...