Gå til innhold

luftstrøm ideer til 750D og installasjon av radiator


Yoho!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal installere en radiator foran i kabinettet mitt(Corsair 750D). Jeg har allerede en på 240mm på toppen med push/pull totalt 4 vifter som blåser ut, en 140mm vifte ut bak, og to 120 som blåser inn foran. Men siden det skal monteres en radiator foran med pull så vil det jo være optimalt å la luftstrømmen blåse ut for å forhindre at den varme luften sendes opp til radiatoren på toppen. Det som skjer da er at vil dannes negativt lufttrykk som jeg helst ikke vil ha.

 

Så det jeg tenkte var å snu 140mm og sette de to 120 på bunnen av kabinettet slik at de blåser inn i kabinettet og radiatorene blåser ut, men vil ikke luften sirkulere og få et negativ trykk uansett? legger til et bilde av det jeg tenker

post-199544-0-53691400-1424010171_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg, ville jeg kjørt luft inn i front og i bunn, ut i toppen og bak. Det er bare snakk om noen få grader forskjell på luften før, og etter radiatoren i front.

Men bruk heller push/pull i front, og kun push, eller kun pull i toppen, og ha gjerne noe høyere hastighet (par hundre rpm gjør mye) i front/bunn for å kompensere for trykket, slik at du ihvertfall holder deg til å ha "overtrykk" i kabinettet.

Da får du også en fin luftflyt forbi hovedkort og alle andre komponenter.

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, ville jeg kjørt luft inn i front og i bunn, ut i toppen og bak. Det er bare snakk om noen få grader forskjell på luften før, og etter radiatoren i front.

Men bruk heller push/pull i front, og kun push, eller kun pull i toppen, og ha gjerne noe høyere hastighet (par hundre rpm gjør mye) i front/bunn for å kompensere for trykket, slik at du ihvertfall holder deg til å ha "overtrykk" i kabinettet.

Da får du også en fin luftflyt forbi hovedkort og alle andre komponenter.

Da skal jeg prøve på det :) takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...