Gå til innhold

Denon 3808 og lydkanaler som faller ut


Anbefalte innlegg

Jeg har en Denon 3808 som har vært plaget med at lydkanalene (høytallerene) faller ut en gang i blant. Når de faller ut har det alltid hjulpet å trykke på "Mute" og så unmute høytallere. Lyden kommer da tilbake igjen (til den finner det for godt å dette ut igjen senere en gang)

Første gang var det venstre foran høytaller som falt ut en gang i blant. Denne feilen brukte et HiFi-klubben og verkstedet laaang tid på å finne ut av og det endte med at de byttet et preamp-kort.

Andre gang var det høyre foran som falt ut og etter litt testing klarte de å reprodusere feilen på verksted uten å kunne finne ut hva som forårsaket det, og de endte opp med å bytte et relé.

Tredje gang er det høyre bak som faller ut. Verkstedet har nå hatt den på test sammenhengende i to uker uten å finne feilen og jeg kommer nå til å få den urettet tilbake (selv om jeg regner med at et relé-bytte ville ha hjulpet denne gangen og).

 

Er det noen som har vært borti lignende tilfeller tidligere?

 

Vet dere om noen andre merker enn Denon som ikke bruker mekaniske releer (altså at man ikke hører det klikker høyt ved oppstart eller muting) slik at jeg evnt. kan bytte til et annet merke og ikke få dette problemet senere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...