Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg skal velge fag for 3. klasse snart og er veldig usikker på hva jeg skal velge. Fagene jeg har nå er fysikk 1, kjemi 1, S1 og engelsk. Engelsk skal jeg ikke ha ettersom det er bortkasta tid så da står det mellom fysikk, kjemi og S1. Har hørt at fysikk 2 med S2 blir veldig, veldig vanskelig. Er det sant? Og er kjemi 2 så ille som folk forteller? Foreløpig står jeg ved S2, kjemi 2 og biologi 2. I S1 får jeg 5, men målet er 6'er. Kjemi og fysikk står jeg fast ved karakter 4 og det er nesten så jeg gir opp. Uansett hvor hardt jeg jobber kommer jeg meg ikke opp. Og karakter 4 er helt uaktuelt.

 

Kunne noen med fy2, kj2 og bio2 fortelle meg hvordan det egentlig er? Det er nesten håpløst å spørre lærerne fordi dem ser på jo faget fra sin egen side. Kjemilæreren min sier at de som ikke kan hele pensumet til kjemi 1 IKKE burde velge kjemi 2 for da vil de få dårlige karakterer. Fysikklæreren min derimot sier at alle som liker fy1 burde velge fy2. Jeg er bare så usikker på hva jeg skal velge.

 

Takker for svar!

Endret av Fallacious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

 

Jeg er under den oppfatning at kjemi2 er vanskeligere enn fysikk 2. Likevel kan det hende at du klarer kjemi2 bedre fordi det er mer å pugge enn det er i fysikk.

Har du fagene selv? Med pugge; mener du formler eller tekst?

 

 

Jeg hadde fysikk2, flere venner med kjemi2.

 

Jeg turte ikke å ta kjemi2 fordi jeg trodde det ville bli for vanskelig, men på fysikk2 er du ihvertfall nødt til å forstå så mye. Det holder ikke bare å pugge ting, pugging er lettere enn å forstå, tenker da på tekst.

 

Kunne alle formlene på rams utenat i fysikk2, enda mer å pugge i kjemi2.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er under den oppfatning at kjemi2 er vanskeligere enn fysikk 2. Likevel kan det hende at du klarer kjemi2 bedre fordi det er mer å pugge enn det er i fysikk.

Har du fagene selv? Med pugge; mener du formler eller tekst?

 

 

Jeg hadde fysikk2, flere venner med kjemi2.

 

Jeg turte ikke å ta kjemi2 fordi jeg trodde det ville bli for vanskelig, men på fysikk2 er du ihvertfall nødt til å forstå så mye. Det holder ikke bare å pugge ting, pugging er lettere enn å forstå, tenker da på tekst.

 

Kunne alle formlene på rams utenat i fysikk2, enda mer å pugge i kjemi2.

 

Okei, takk! Å forstå formler er ikke noe problem. Å forstå og pugge kjemi er heller ikke noe problem. Jeg vet hva jeg må gjøre for å bli bedre i kjemi, men fysikk bare går ikke. Jeg får kanskje 4 men jeg har ingen anelse om hva jeg egentlig driver med for å være ærlig. Jeg føler at karakterene mine ar avhengige av hvem læreren min er.. fordi jeg hjelper ofte vennene mine med lekser og oppgaver i kjemi og fysikk uten noe problem, men når det kommer til prøvene jeg får av lærerne mine vet jeg ikke helt hva jeg må gjøre for en bedre karakter.

 

Men tusen takk for svar! Det settes pris på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...