Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Angstproblemer


Bruker-133566

Anbefalte innlegg

...

 

Du kommer selv med personlige erfaringer, baserer deg på en mulig synsvinkel (det finnes mange andre forklaringer, og muligheter) og sier at slike historier ikke burde ignoreres - Det er andre her i tråden som kom med sin personlige erfaring, (og dem tar heller ikke bruk en så direkte oppfordring som du har gjort), som du selv ignorerer, f.eks:

 

Det er ingen vits å gi såkalte tulleråd eller håpe på placeboeffekt av dårlige piller, derfor.

1. valget av medisin legene gir har ofte for dårlig effekt og gir store bivirkninger. SSRI kan hjelpe men bivirkningene er så store at summen gjør vondt verre.

 

Det er noen her som sier at SSRI har hjulpet dem, hvorfor kommer du med en løs påstand om at summen gjør vondt verre da?

 

Det er ikke vanlig med samarbeid mellom fysioterapeut og psykolog i de fleste tilfeller, men at det finnes en sammenheng er jeg enig i.

 

Det jobber både fysioterapeuter og mange div. terapeuter på DP-senterene rundt om i landet. Der foregår det samarbeid.

 

Jeg forstår ikke motivet bak å forby dette siden alternativet til pasienten ofte er så mye dårligere.

 

Ja, jeg vet folk elsker å misbruke dette stoffet men hva med de som faktisk trenger det?

 

Et alternativ til flunitrazepam er nitrazepam, som ofte er sterkt nok for de fleste.

 

Noen ganger fjernes dem fordi det ikke er behov for preparatene fordi det er andre bedre alternativer, eller at det har kommet nye studier som sier at skaden er større en ulempen. Men likevel, kan det være noen som kunne hatt nytte av flunitrazepam f.eks, så det er ulempen igjen.

 

Benzodiazepiner er biologisk avhengighetsskapende, det er noe som bare skjer når en bruker det over en viss tid, enten om man vil eller ikke, men hos noen kanskje raskere enn andre (i alle fall er det mange som tror at dem selv er blant disse, helt til dem skal trappe ned igjen). Og her er noe av ulempene med det:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine_withdrawal_syndrome

 

Så dersom en greier å fungere igjen med benzo, og starter jobb og div., så betyr det ikke at man greier å være i jobb når en slutter igjen (en bør i alle fall ikke slå seg til ro med å bruk benzo hele livet, da skal det være prøvd en del alternativer før den tid).

 

Når en trapper ned igjen er det heller ikke så sjeldent at en opplever "rebound-effekt", de problemene en hadde før er noe av de samme, men ofte verre, kombinert med andre abstinenser. Da er man ikke bare tilbake der en var, men på minus-siden.

 

Dette er jo å ta tak i problemene.

 

Du vet ikke hva som kan ligge til grunn for div. søvnproblemer og angstlidelser hos enkelte, det kan være så mye. Slike lidelser kan både gi mange problemer (som jeg får inntrykk av at du vil forebygge med medisinbruk, men mye av de problmene som lidelsene gir kan komme av dårlig medisinbruk igjen), og komme av mange div. underliggende problemer. Det er med andre ord ikke gitt at den medisinbruken du foreslår er å ta tak i problemene, og heller ikke gitt at det blir å ta tak i problemene på riktig måte.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jøss, er det hakk i plata?

 

Skal man ikke gi råd fordi det alltid kan finnes andre løsninger?

 

Har man vondt i hodet så tar man en hodepinetablett, enkelt og greit. Man trenger ikke å gå til lege, fysio, psykolog og utrede det ene og andre...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Angst er et resultat av negative tanker. Du har garantert tanker som f. eks, "Jeg er ikke bra nok", og "han synes jeg er en idiot" etc etc... Det er tanker som gjør deg usikker. Det er du selv som har tenkt deg selv til denne angsten, og du er ikke den eneste. Nesten alltid er det tidligere negative erfaringer (trusler, vold, mobbing osv) du har måttet gjennomgå som har gjort at du føler angst for omverdenen.

"Gud skapte verden, men kan ikke være overalt, derfor eksisterer jeg" ser jeg du har skrevet. Husk at du er på en måte er Gud så lenge du er snill, god og ærlig i det du foretar deg. Det som kan være mest banebrytende for å fjerne angsten er å innrømme alle dine synder (hvis du har noen) ovenfor deg selv og love deg selv at du skal være et godt menneske.

 

Karma betyr at det du gir ut til verden er det du får tilbake. Hvis du har spredd usannheter eller gjort noe forferdelig vil du måtte lide mentalt (angst/lav selvfølelse) fordi slike handlinger gjør at man får problemer med å akseptere seg selv for den man er. Husk at du innerst inne er et godt menneske, og det beste du kan gjøre er å være tro mot deg selv ved å være snill. Du har både en Gud og en djevel inni deg, spørsmålet er bare hvilken av dem du velger å være. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...