Gå til innhold

Hvordan brenne JPEG-CD til DVD-spilleren?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg Harman/Kardon DVD-21 stasjonær DVD-spiller og jeg frykter at den ikke klarer å spille av JPEG-CD med bilder på, fordi jeg har prøvd litt forskjellig, og i tillegg har funnet denne testen:

HomeEntertainment.

 

Dermed ville jeg være sikker på hvordan man skal brenne en slik CD til dette formålet, for å være sikker på at det ikke fungerer. Det vil si skal jeg brenne .jpg bilder rett på en CD som CD-ROM eller må jeg bruke et spesielt program som får dette til å fungere på en DVD-spiller? I tillegg skal jeg på Hifi-center imorgen og jeg tenkte å ha med en slik selvbrent CD for å teste på den høyere modellen DVD-25. Hvis det fungerer på den har jeg tenkt å bytte.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stort sett kun de billige dvd-spillerne som klarer å spille av alt.

De litt dyrere satser kun på DVD.

 

på min spiller er det bare å velge CD-ROM(ISO) og så dra alle .jpg filene over og så record.

 

samme metode fungerer for .mp3 og .mpg (mpeg1 og mpeg2)

 

hvis ikke dette fungerer så spørs det vel...

Lenke til kommentar
på min spiller er det bare å velge CD-ROM(ISO) og så dra alle .jpg filene over og så record.

 

samme metode fungerer for .mp3 og .mpg (mpeg1 og mpeg2)

 

Ja det var det jeg tenkte. DVD-21 tar ikke JPEG. Men jeg skal sjekke om DVD-25 gjør det imorgen. Hvis den gjør det må jeg vel legge i 1400 kr ekstra og bytte. Men da får jeg mye bedre lyd (24bit/192KHz wolfson konverter, DVD-21 har 24bit/96KHz), progressiv scan og generelt en litt bedre spiller.

Lenke til kommentar

Det er nok ingen vits i å gå for en dvd-25 hvis du skal ha alskens ekstra finesser. Har den selv og kan bare skryte av lyd og bildekvalitet, men ellers tar den ikke så mye forskjellige formater. Spiller riktignok av mp3 og svcd/vcd. Tror ikke den tar jpg, men jeg har ikke prøvd.

 

Konklusjonen min er:

Skal du ha lyd og bildekvalitet går du for dvd-25

Skal du ha "alt mulig rart i en boks" finner du noe annet.

Lenke til kommentar
tli Skrevet 05/11/2003 : 19:41

  Det er nok ingen vits i å gå for en dvd-25 hvis du skal ha alskens ekstra finesser. Har den selv og kan bare skryte av lyd og bildekvalitet, men ellers tar den ikke så mye forskjellige formater. Spiller riktignok av mp3 og svcd/vcd. Tror ikke den tar jpg, men jeg har ikke prøvd.

 

Konklusjonen min er:

Skal du ha lyd og bildekvalitet går du for dvd-25

Skal du ha "alt mulig rart i en boks" finner du noe annet

 

Altså nå jeg har kjøpt DVD-25 (byttet med DVD-21). Både DVD-21 og DVD-25 er faktisk ikke så langt ifra "alt mulig rart i en boks" (sett bort fra DVD-Audio og SACD). Begge tar MP3, VCD, S-VCD, DVD-R/RW, DVD+R/RW, men mangler JPEG. Men jeg vet at kvaliteten er bedre enn en ukjent merket spiller til under 1000-lappen, og DVD-25 er bedre enn DVD-21, ihvertfall på lydfronten. Jeg skal jo ikke kjøpe en DVD-spiller bare for at den skal HA masse ekstra finesser. Jeg trenger faktisk noen av disse "finessene" som S-VCD og DVDR/RW fordi jeg driver med litt videoredigering på pc'en. Og det er heller ingen regel som sier at jeg enten kan kjøpe en dårlig DVD-spiller med masse funksjoner eller en bedre spiller uten masse funksjoner (selv om sistnevnte ofte kan være bedre på kvalitet). Jeg har jo faktisk lyst til å ha en noenlunde bra spiller, i tillegg til at det tar et par formater jeg har bruk for. Dermed tenkte jeg DVD-21 eller DVD-25 passer bra til mitt bruk. Jeg er storfornøyd med kvaliteten på DVD-25 (Jeg krever ikke mer) og den støtter alle formater bortsett fra JPEG (greit mhp digitalkamera). JPEG var det bare DVD-30 som hadde og den ble litt for dyr. Jeg har betalt 3395,- + 750,- (for scart) til sammen og har ikke mer penger.

 

Konklusjon: DVD-25 fungerer godt kvalitetsmessig og funksjonsmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...