Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gå gjennom fire kapitler i kjemi 2 på fire dager?


Anbefalte innlegg

Jeg går 3året på vgs.

 

jeg lurer på om det er mulig å gå gjennom fire kapitler på fire dager i Kjemi 2. Jeg fikk fem i kjemi 1, men det var med mye arbeid. Formålet er å få fem til både standpunkt og eksamen(70% sjanse på at jeg kommer opp). Tankegangen er at jeg, etter å ha gått gjennom fire kapitler, kan begynne på alle de tidligere eksamenssheftene. Slik jeg har forstått det, vil dette muligens være en gullgruve for tentamen i kjemi og muligens siste prøve. Jeg ligger mellom fire og fem, men rykker mest sannsynlig ned til fire etter det tragiske utfallet forrige prøve. Det er en prøve igjen og en tentamen, og jeg må vise meg fram her, ellers kan jeg glemme fem,

 

Kapitler jeg må gå gjennom:

Næringsstoffer(kan allerede om karbohyd), Elektrokjemi, Materialer, og reaksjoner i cellene.

Jeg opplevde noe veldig rart på siste prøve i Kapittel 6 (Separasjonsmetoder). Læreren sa også at oppgaven kunne virke vannskelig, men slikt burde man jo kunne til eksamen uansett! Det var et helt spøørsmål om et NMR-spekter MS-spekter(rundt 5-6 deloppgaver), ikke det at jeg ikke klarer å tolke et NMR eller MS-spekter. Men så fort det oppstår "UKJENTE" variasjoner i oppgavene føler jeg at forståelsen glipper. Jeg tolker spørsmålene veldig rart, føler jeg. Det var avbildet et MS-spekter og et NMR-spekter, og jeg skulle finne denne molekyl -formelen. Men det var en veldig rart strek i NMR-spektret som jeg aldri hadde sett før, jeg forstod ikke hva den betydde, og hang meg oppi den.

 

Under oppgave A var det bilde av et Massespekter. Noen ganger kan jeg miste fokuset på om oppgavene henger sammen. Jeg føler det kanskje blir for mange opplysninger, selvom jeg har gjort slike oppgaver 100000-ganger enkeltvis før. Det førte vel til at jeg svarte ufullstendig på hele oppgaven. Del 1 gikk veldig greit.

 

Jeg føler jeg har slitt med dette i både kjemi 1 og kjemi 2 til tider.

Endret av Neckrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...