Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ADHD utredning i voksen alder.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på over 30, som nå skal på utredning for ADHD type problem. Har slitt med depresjoner og forsterket angst i de senere år, mye pga "kaos" rundt meg som jeg ikke klarer og håndtere. Jeg har aldri sett på meg selv som hyper eller utagerende, men har mange av symptomene for ADHD. Da jeg var liten var jeg skoleflink og lå lenger fremme en de andre i klassen. Det største problemet jeg hadde og fortsatt har er å holde system rundt meg og være fokusert. Mine foreldre er ordensmennesker og jeg ble ofte straffet for ikke å ha orden i sakene mine av dem. Dette førte til mye stress og angst og jeg sluttet å bry meg om skolearbeid. I voksnere alder brukte jeg 3 år på å fullføre siste år av vgs mye fordi jeg ikke klarte å fokusere godt nok, men klarte å gå ut med gode karakterer til slutt. Har senere hatt problemer med videre studier av samme årsak. Jeg møtte tilslutt veggen ganske hardt og isolerte meg fra andre og klarte ikke fungere i det daglige. Gikk til legen og ble henvist til psykolog. Psykologen misstenker at jeg har en form for ADHD. Noe av problemet mitt er at de testene som en bruker for å vurdere baserer seg på tidlig barndom. Jeg har lite eller ingen kontakt lenger med de som kjente meg godt nok i barndommen til å kunne uttale seg om hvordan jeg var. Jeg lurer derfor på om det er noen som har vert gjennom en slik utredning i voksen alder og kan si litt om hvordan det utarter seg og hva som blir lagt vekt på!?


Anonymous poster hash: 2f5e7...579



Anonymous poster hash: 2f5e7...579
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sikkert allerede har skjønt så handler en slik utredning om konsentrasjon og hukommelse. Du vil måtte gjøre forskjellige oppgaver samtidig som du blir vurdert. Etterpå blir også oppgave vurdert og det blir tatt en samlet vurdering. ADHD er jo en veldig løs diagnose, og lett for veldig mange å havne under. Stort sett barn og tenåringer. Så ta det hele med en klype salt.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...