Gå til innhold

Sverd i sten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På hjemmetrakter her :)

Synes du lykkes godt i kontrastbruken mellom det varme og kalde her. Eneste jeg kunne tenkt meg, er å dra ned høylyset på sverdene en god del - samt på steinene under til venstre.

mvh

Jan

 

Takker for kjapt og overraskende positivt svar, Jan :)

 

Jeg regner med at de punktene du kommer med her (og sikkert andre også) kan utbedres gjennom redigering når jeg får lært meg det.

 

Edit: Selvfølgelig er det sikkert en del å forbedre under selve fotograferingsbiten også ... :hm:

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

 

 

På hjemmetrakter her :)

Synes du lykkes godt i kontrastbruken mellom det varme og kalde her. Eneste jeg kunne tenkt meg, er å dra ned høylyset på sverdene en god del - samt på steinene under til venstre.

mvh

Jan

Takker for kjapt og overraskende positivt svar, Jan :)

 

Jeg regner med at de punktene du kommer med her (og sikkert andre også) kan utbedres gjennom redigering når jeg får lært meg det.

 

Edit: Selvfølgelig er det sikkert en del å forbedre under selve fotograferingsbiten også ... :hm:

Ja, men du aner ikke hvor mye du kan redde gjennom redigering så lenge du ikke har brent ut detaljene. Mye av det jeg tar ser mildt sagt ikke ut rett fra kamera :) Burde ikke sagt det, men det er sant :)

mvh

Jan

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Absolutt et bra utgangspunkt. Ja, det er et bra bilde som det er også :) Fin effekt og god kontrast. Litt synd att lyskasterene kommer med. Kanskje kunne du beveget deg litt for å unngå det? Ellers så kan de nok klones vekk.

Tips: Skaff deg Lightroom jo för jo heller. Bildene er ofte pyton rett fra kameraet....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

På hjemmetrakter her :)

Synes du lykkes godt i kontrastbruken mellom det varme og kalde her. Eneste jeg kunne tenkt meg, er å dra ned høylyset på sverdene en god del - samt på steinene under til venstre.

mvh

Jan

Takker for kjapt og overraskende positivt svar, Jan :)

 

Jeg regner med at de punktene du kommer med her (og sikkert andre også) kan utbedres gjennom redigering når jeg får lært meg det.

 

Edit: Selvfølgelig er det sikkert en del å forbedre under selve fotograferingsbiten også ... :hm:

Ja, men du aner ikke hvor mye du kan redde gjennom redigering så lenge du ikke har brent ut detaljene. Mye av det jeg tar ser mildt sagt ikke ut rett fra kamera :) Burde ikke sagt det, men det er sant :)

mvh

Jan

 

 

Har lest noe om det ja, selv fra svært erfarne fotografer. Av de rundt 600 bildene jeg har tatt til nå i "karrieren", er det kanskje 1% som jeg er sånn passe fornøyd med. Det til tross for (eller kanskje på grunn av?) at jeg har brukt A+ på ca halvparten av dem :blush:

Lenke til kommentar

Absolutt et bra utgangspunkt. Ja, det er et bra bilde som det er også :) Fin effekt og god kontrast. Litt synd att lyskasterene kommer med. Kanskje kunne du beveget deg litt for å unngå det? Ellers så kan de nok klones vekk.

Tips: Skaff deg Lightroom jo för jo heller. Bildene er ofte pyton rett fra kameraet....

 

Takker for svar rolfmm :)

 

Kunne jo ha klippet bort lyskasterne, men følte at resten av bildet da ville bli noe "minimalistisk". Altså nesten bare sverd og lite annet. Jeg kan sikkert, når jeg blir litt mer erfaren, hente mye på bedre vinkler og annet under selve fotograferingen.

 

Hva gjelder redigeringsprogram, så har jeg kun de som fulgte med kameraet. Vil først se om fotografering er noe for meg før jeg eventuelt hiver meg ut i de litt dyrere investeringene. Uansett kan man jo redigere bildene senere hvis det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...