Gå til innhold

gpu til i7-2600k-system


Anbefalte innlegg

cpu: i7-2600k

hovedkort: Asus P8P67-LE

ram: Corsair vengeane ddr3-1600 8gb

psu: corsair cx 500

"vanlig" DVD rw

SSD: Intel 32 2,5" 120gb

HDD: Samsung spinpoint hm640jj 640gb 7200rpm

HDD: Seagate Barracuda ST3750528as 750gb 7200rpm

HDD: Western Digital WD5000bevt-22zat0 5400 rpm

1 firewire kort

 

Kan evt. ta ut en eller to hardisker om det må til.

Ingenting er klokket.

 

Trenger et skjermkort som ikke pusher strømforsyningen, men som samtidig drar FIFA 15 på fullt. Kjøper gjerne brukt. Tenker litt fremover også, som gjør at det bør takle FIFA 16 når den tid kommer (vet at det er vanskelig å spå krav her, men det blir sikkert ikke så veldig mye mer krevende enn 15).

 

Har sett på både R7 260, R9 270 og R9 280, og vil helst unngå NVIDIA.

I følge extreme.outervision.com/PSUEngine, anbefales systemet med r9 280 440w. Er dette for høgt i forhold til psuen jeg har?

 

Takk!

Endret av Prince_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil unngå nvidia pga amd sine satsinger på konsollmarkedet, og har forstått at de vil dra nytte av det.

 

Oppdaterte førstepost med mer info. Takk for innspill!

Edit:

Youtube-kommentar (begrunnelse til "helst ikke nvidia"):

since a lot of games this gen is going to be console ported its best to use AMD because obviously these games are always going to be more optimized for them. And I think next gen I might even go with all AMD because consoles have to use them to keep price down so just a tip for everyone and myself.

Endret av Prince_
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg vil være på den sikre siden, for en crash med pc-en er det siste som kan skje, men det der høres jo lovende ut.

Kjør på med en 280X du! :) Evnt 270X visst du har begrenset budsjett. Kjører sistnevnte ilag med en 3570K på en 500Watt, uten noen rare dips eller spenningsverdier under belastning.

Lenke til kommentar

 

Takk for svar. Jeg vil være på den sikre siden, for en crash med pc-en er det siste som kan skje, men det der høres jo lovende ut.

Kjør på med en 280X du! :) Evnt 270X visst du har begrenset budsjett. Kjører sistnevnte ilag med en 3570K på en 500Watt, uten noen rare dips eller spenningsverdier under belastning.

 

Ja er bra kort det, men 970 er raskere og dyrer men bruker mindre strøm. PS: Har ikke noe imot amd, for meg er det for dyrt å har 16 gpuer fra amd :yes: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...