Gå til innhold

Treig LG Optimus 4 HD


Anbefalte innlegg

Min LG Optimus 4x HD (880?) har blitt så treig... er det noe jeg kan gjøre, eller er det bare å leve med det/kjøpe ny telefon?

 

Jeg har slettet alt av unødvendige apper, samt bilder og andre filer. Men det hjelper ikke stort. Spesielt kameraet er veldig treigt. Skal jeg ta bilde må jeg starte det opp ca 3.min før jeg skal ta bildet (føles som en evighet, og spontanbilder kan jeg bare glemme... bilder gjennom instagram går hakket fortere). Henger seg ofte opp når noen ringer og, slik at jeg ikke får tatt telefonen.

 

Er det slik gamle mobiler (2 år) blir, at de regner ikke med at kjøperen har den så lenge? Hadde en Huawei før det, som også ble utrolig treig etterhvert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

har du prøvd å tilbakestille til fabrikkinnstillinger? Det kan hjelpe, men du må ta backup av alle bilder og slik som du vil beholde.

 

Dessverre er det slik at en del selskaper satser på at produktet skal bli ubrukelig innen kort tid slik at du skal velge å kjøpe nytt oftere. Så nylig en dokumentar om dette på NRK og der ble Samsung og LG nevnt som et par av verstingene. Men det gjaldt TVer.

 

Prøv fabikkinnstillinger og gi oss en lyd om det hjalp eller ikke.

Lenke til kommentar

har du prøvd å tilbakestille til fabrikkinnstillinger? Det kan hjelpe, men du må ta backup av alle bilder og slik som du vil beholde.

 

Dessverre er det slik at en del selskaper satser på at produktet skal bli ubrukelig innen kort tid slik at du skal velge å kjøpe nytt oftere. Så nylig en dokumentar om dette på NRK og der ble Samsung og LG nevnt som et par av verstingene. Men det gjaldt TVer.

 

Prøv fabikkinnstillinger og gi oss en lyd om det hjalp eller ikke.

 

Takk for svar, nei det har jeg ikke prøvd, har bare slettet mest mulig. Har kviet meg litt for det, siden det er så mye "styr"... men får bare gjøre det! Skal si fra om det gjorde underverker eller ei :)

Har samme modell og en factory reset gjorde underverker. Batteritiden ble ekstremt mye bedre også.

Så bra! Da skal jeg prøve det :) Batteritiden synes jeg ikke er så ille, men har tapt seg endel siden innkjøp sikkert. Så hadde vært flott om den og varte lenger.

Lenke til kommentar

Min har aldri vært god på batteritid. Typisk 36 timer før den var tom ved normal bruk. Etter reset så har denne tiden økt betydelig, uten at jeg har noen forklaring på hvorfor det skjedde.

 

Min erfaring med denne telefonen er at den ikke tåler å bli stappa full av "nyttig" apper.

Har prøvd å begrense dette etter reset, men noen apper "må" man jo ha.

Jeg restarter telefonen 1 gang pr uke da den blir merkbart tregere når den blir brukt noen dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...