Gå til innhold

Brukbar laptop til gaming?


Anbefalte innlegg

Har ikke mulighet for stasjonær PC nå så ser etter en grei laptop for litt gaming.
Dog ikke de heftige spillene, her er det snakk om H1Z1, CS:GO og FM i hovedsak. Ser etter en laptop som kjører slike spill på høy uten problemer. Burde vel ikke være noe problem :p

Mulig å få noe slikt for 8000 ish? Kan evt gå høyere hvis det er mye å "tjene" på det. Men den er kun ment for litt midlertidig bruk så gidder ikke bruke for mye.

 

Hva jeg ser etter:

  • Ytelse

Hva jeg ikke ser etter:

  • Batteritid
  • Design
  • Stor lagringsplass
  • Fancy greier
Endret av Huuubba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hvis du har litt tålmodighet, ville jeg anbefalt deg å vente til nvidia kommer ut med 965m ;). Regner at pcer med dette vil komme innen ikke så alt for lang tid og vil gi mer ytelse for pengene.

Hvis du ikke greier å vente så kan du jo se over disse pcene her :) : http://www.prisjakt.no/category.php?b=s204238701&o=price_inc_shipping

Av de spillene du oppgir vil vel H1Z1 være det mest krevende... dette skal være basert på samme motor som brukes på planetside 2 (som skal kreve en del av cpu). Så tror jeg ville ha sett etter pcer med en 4 kjerner i7 prosessor da :).

Om du kan strekke deg litt i pris ser asus g551 med 256GB ssd(kan også fås rimeligere uten ssd) ut som et godt valg for deg, med pc-ene som er i dag :)

Toshiba Satellite P50-B-103 kan også være et bra og rimelig alternativ. Eneste er at denne har et litt svakt grafikkort og ingen ssd(men dette kan du jo kjøpe utenom, hvis du vil ha dette)

Endret av The mystical forest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Hvis du har litt tålmodighet, ville jeg anbefalt deg å vente til nvidia kommer ut med 965m ;). Regner at pcer med dette vil komme innen ikke så alt for lang tid og vil gi mer ytelse for pengene.

 

Hvis du ikke greier å vente så kan du jo se over disse pcene her :) : http://www.prisjakt.no/category.php?b=s204238701&o=price_inc_shipping

 

Av de spillene du oppgir vil vel H1Z1 være det mest krevende... dette skal være basert på samme motor som brukes på planetside 2 (som skal kreve en del av cpu). Så tror jeg ville ha sett etter pcer med en 4 kjerner i7 prosessor da :).

 

Om du kan strekke deg litt i pris ser asus g551 med 256GB ssd(kan også fås rimeligere uten ssd) ut som et godt valg for deg, med pc-ene som er i dag :)

Toshiba Satellite P50-B-103 kan også være et bra og rimelig alternativ. Eneste er at denne har et litt svakt grafikkort og ingen ssd(men dette kan du jo kjøpe utenom, hvis du vil ha dette)

Takk, skal ta en titt på de laptopene :)

Ellers ser g551 bra ut ja, sett litt på den. Mulig jeg strekker meg til noe slikt.

 

Vet du forresten hvor lenge det er snakk om før 965m kommer?

Endret av Huuubba
Lenke til kommentar

Hvis Asus 551 ser bra ut, bør du sjekke ut Acer v5 nitro også ;). De er begge ganske like pcer :)

 

Tester:

Acer v5 nitro: http://www.notebookcheck.net/Acer-Aspire-V15-Nitro-VN7-591G-77A9-Notebook-Review.128435.0.html

 

Asus g551: http://www.ultrabookreview.com/5574-asus-g551jm-review/

Ett "problem", jeg vil virkelig ikke ha windows 8. Mulig å få Win 7? Evt bytte layout i Win 8 til Win 7?

Lenke til kommentar

Hva er det du ikke liker med w8.1 da?

 

Hvis du vil kan du gjøre det så å si helt likt w7, med ekstra programvare slik at du får tilbake start. Er heller ikke så alt for lenge til w10 kommer :). Dessuten får du bedre ytelse av w8.1 ;)

Okai, så lenge jeg kan endre til Win 7 layout så er jeg happy. Liker ikke nye windows. Finner ikke fra til noe der :p

Lenke til kommentar

Bruker W8.1 selv og skjønner egentlig ikke helt hvorfor folk klager da jeg ikke ser noe problem (ihvertfall etter slik jeg bruker det :)). Jeg har endret innstillingene slik at jeg alltid kommer på desktop når jeg starter og trenger sjelden å bruke "metro-ui". Eneste jeg bruker metro til er å dumpe alle program der(sortert), slik at jeg har en helt ren desktop :D.

Det er vel litt en vane sak også ;).

Endret av The mystical forest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo egentlig ganske mye opp til deg selv :)

Men som sagt bør du se etter en pc med 4 kjerner cpu, mens gpu spiller gjerne ikke like stor rolle for spillene du oppgir. Hvis du kommer til å spille litt mer grafikk krevende spill ville jeg sett etter minst et gtx850m og egentlig helst gtx 860m (Du kan søke grafikkortene opp på notebokcheck for å sammenligne dem ;)).

Og som jeg også sa tidligere kan det lønne seg å vente ca en måned for at pcer med gtx965m skal komme :).

En annen ting som jeg personlig tenker er veldig viktig er en god skjerm. Både nitro og g551 skal ha gode skjermer da de er FHD IPS.

SSD er jo også et stort bonus hvis du finner en med dette :).

Hvis du finner noe som ser interessant ut kan du jo se om notebookcheck(hvis ikke de har en selv, pleier de å linke til andre gode tester) har en test av den (dette jeg ofte gjør ^^).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo egentlig ganske mye opp til deg selv :)

 

Men som sagt bør du se etter en pc med 4 kjerner cpu, mens gpu spiller gjerne ikke like stor rolle for spillene du oppgir. Hvis du kommer til å spille litt mer grafikk krevende spill ville jeg sett etter minst et gtx850m og egentlig helst gtx 860m (Du kan søke grafikkortene opp på notebokcheck for å sammenligne dem ;)).

 

Og som jeg også sa tidligere kan det lønne seg å vente ca en måned for at pcer med gtx965m skal komme :).

 

En annen ting som jeg personlig tenker er veldig viktig er en god skjerm. Både nitro og g551 skal ha gode skjermer da de er FHD IPS.

 

SSD er jo også et stort bonus hvis du finner en med dette :).

 

Hvis du finner noe som ser interessant ut kan du jo se om notebookcheck(hvis ikke de har en selv, pleier de å linke til andre gode tester) har en test av den (dette jeg ofte gjør ^^).

 

 

Ser nå at multicom har kommet med en del nye pcer som ser interessante ut. Du kan til og med forhåndsbestille pc med 965m der nå ^^. Vær forresten ops på du må kjøpe windows utenom med disse :).

 

Er ikke så lett å finne tester da de ser ut til å være nye modeller da...

Supert! Da har jeg litt å gå etter :)

Poster hvis jeg finner noe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og som jeg også sa tidligere kan det lønne seg å vente ca en måned for at pcer med gtx965m skal komme :).

 

Hei igjen, leste litt rund på nett og leste dette: The difference between the 965M and 970M for Clevo P650 like $30-50.. it's stupid not to get the 970M considering it's much better then the 965M (about 40-50%)

 

Stemmer det? I såfall burde jeg vel gå for 970M..?

Hentet fra dette forumet btw.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Gtx 970m er selvfølgelig bedre hvis du kan ta deg råd til dette ;). Forskjellene i pris er litt større her i Norge da ^^. P651 versjonen med 970m er litt under 1000kr dyrere enn 965m versjonen hos multicom nå ser jeg...

Når du først kommer så høyt opp i pris ser denne her ganske interessant ut: http://www.multicom.no/Multicom-Kunshan-P751-15e6-Full-HD-Matt-IPSe-Intel-Core-i5-4690Ke-8GBe-1TBe-GeForce-GTX-970M-6GBe-Uten-operativsystem/cat-p/c1000042/p10630721. Har ikke lest av den tester enda da og tviler litt på at prossesoren yter akkurat like bra som i en stasjonær :).

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Gtx 970m er selvfølgelig bedre hvis du kan ta deg råd til dette ;). Forskjellene i pris er litt større her i Norge da ^^. P651 versjonen med 970m er litt under 1000kr dyrere enn 965m versjonen hos multicom nå ser jeg...

 

Når du først kommer så høyt opp i pris ser denne her ganske interessant ut: http://www.multicom.no/Multicom-Kunshan-P751-15e6-Full-HD-Matt-IPSe-Intel-Core-i5-4690Ke-8GBe-1TBe-GeForce-GTX-970M-6GBe-Uten-operativsystem/cat-p/c1000042/p10630721. Har ikke lest av den tester enda da og tviler litt på at prossesoren yter akkurat like bra som i en stasjonær :).

Okai, det blir såpass opp i pris ja. Tenkte jeg kunne snike meg unna med 10 000 ish :p

For den prisen burde jeg vel få en brukbar med 965M (når det kommer)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...