Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Isotretinoin a.k.a Mirakelpiller!


Larsen18

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått på Iso i 4 mnd! Samtidig har jeg brukt Prednisolon nesten under hele kuren så langt (200 tabletter). Dette er Kortizon i tablettform og funker som et betendelsesdempende middel for huden, et ganske sterkt middel! Har måtte bruke det siden jeg har fått veldig mange vonde og harde kviser som har vært ekstremt plagsomme. Det kan også komme en del bivirkninger av dette, men har ikke merka noe.. Kviser kan være en bivirkning, men heller noen kviser ekstra enn å ha vondt bare du snur på hodet eller rynker litt på panna!!

 

Tenkte å skrive litt om bivirkninger jeg har opplevd osv....

Bivirkninger: tørr hud (men ikke ekstremt), tørre lepper (jævelig irriterende), noe kløe i hodebunnen og armer/rygg, noe rød i ansiktet, stiv i korsrygg når jeg trener (løfter vekter der du har vekter på rygg/skuldre), røyter litt mere enn vanelig og har blød neseblod en gang.

 

Fordeler: Huden har blitt ekstremt mye bedre og jeg har bare litt over halvveis <3, har ikke fett hår lengre eller fet hud, får ikke nye kviser lenge (får en her og der i blant, men er borte etter ett par dager), og det beste er jo at jeg nærmer meg en vakker og kvisefri hud!!!!!!

 

Jeg anbefaler absolutt dette til alle som har slitt med kviser lenge, jeg gikk på to antibiotika kurer før dette, men er veldig glad jeg begynte på det (ikke det at jeg tvilte på det ett sekund!!) Jeg er 18 år btw!!

 

Har du noen spørsmål eller liknende så bare fyr løs, skal svare så godt jeg kan!! (Y)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fulgt mulig å leve med disse bivirkningene en liten stund, plager meg ikke veldig mye! :) Må tross alt forvente litt bivirkninger når man går på så sterke medisiner, og den har gjort jobben sin veldig bra så langt

 

Har ikke hatt noe bivirkninger av Prednisolon, bare fordeler heldigvis ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hvordan er det med arrene etter behandlingen? Har startet på dette selv, men har noen arr som er lilla :( vil ha de bort..

 

Kommer helt an på hvor godt huden din er i stand til å reparere seg selv, det kommer veldig an på genetikk. Uansett kan du komme langt med laserbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...