Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at lyden fra rommet mitt bærer så godt over til naborommet, hvor mine foreldre sover.
De hører alt jeg gjør og har ikke annet valg enn å legge meg når de gjør det, pga dette.

Jeg tror det kommer av at veggen og dørene ut i gangen mellom rommene er tynn og ikke isolert.

Samtidig har jeg lyst å lage en liten hjemmekino på rommet --> budsjett 10k.

Hvordan får jeg isolert mot lyd og skape god akustikk uten å bygge ny vegg og installere nye dører osv.. Jeg er på ett stramt budsjett og lurer på om det er noen enkle grep jeg kan gjøre?
Rommet er ca. 10m^3 hvor TV og anlegg kommer til å stå i veggen mot naborommet.

Endret av magnusenl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rom i rom ^^ Det krever jo bare plater og lydbøyler, men burde vel ha 2 dører.

 

Er døra vanlig sliten dør så hjelper egentlig ingen ting, den vil jo være svak støymessig.

 

Rive veggen på din side mot dem, lekte ut og isolere dypere, samt kle det hele med 2 lag gips lagt sidelengs og opp , evt smartpanel uten på der etter finsih-ønske er det jeg kommer på innen din prisklasse.

Men resten av rommet vil jo være som det er.

 

Skal lage 4 utleiehybeler selv, så vil se etter de beste tipsene her.

Trur jeg kommer til å lage 2 lags gips på begge sider av veggene uansett, det har jeg gjort i et øvingslokalet og da ble det sånn at jeg kunne lukke døra men band slo alt de kunne og jeg hørte til nød litt fra trommene, men det var jo 10.000kr-dør også.

Lenke til kommentar

Rom i rom ^^ Det krever jo bare plater og lydbøyler, men burde vel ha 2 dører.

 

Er døra vanlig sliten dør så hjelper egentlig ingen ting, den vil jo være svak støymessig.

 

Rive veggen på din side mot dem, lekte ut og isolere dypere, samt kle det hele med 2 lag gips lagt sidelengs og opp , evt smartpanel uten på der etter finsih-ønske er det jeg kommer på innen din prisklasse.

Men resten av rommet vil jo være som det er.

 

Skal lage 4 utleiehybeler selv, så vil se etter de beste tipsene her.

Trur jeg kommer til å lage 2 lags gips på begge sider av veggene uansett, det har jeg gjort i et øvingslokalet og da ble det sånn at jeg kunne lukke døra men band slo alt de kunne og jeg hørte til nød litt fra trommene, men det var jo 10.000kr-dør også.

Det er 2 dører ja. Altså en dør ut i gangen fra rommet mitt og en dør i samme gangen som går inn i naborommet.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...