Gå til innhold

MSI GP70 blir veldig varm, vanlig?


Anbefalte innlegg

Hei!
Har nettopp kjøpt meg en MSI GP70 2PE Leopard, og har testa litt spill. Har ikke stort peiling på PCer og ikke gaming heller, derfor er jeg ute etter litt svar og hjelp.

PCen er helt ny og ikke gjort noe med. Nå prøvde jeg Far Cry 4 og det funker veldig fint på høy grafikk, men det jeg føler er at PCen blir utorlig varm? Fulgte med nå og så at CPUen var helt opp i 65-70 grader, er dette vanlig?
Burde jeg kjøre opp vifta når jeg spiller såpass heavy spill eller vil PCen regulere dette selv etter hvor mye kjøling den trenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen kan bli noe varm under spilling, slik er det med alle maskiner, men rundt 70 grader høres litt mye ut. Men ikke noe ekstremt. De fleste maskiner særlig laptoper regulerer viften etter tempraturen blir det for ille går viften på full guffe og du virkelig merker viften suser.

 

Har du Intel-Core-i7-4710HQ skal denne klare 100 grader før den blir for varm.

Så du kan f.eks prøve Prime 95 64 bits, og sjekke tempraturene da, går den over 100 grader er tydligvis ikke kjølingen god. Men kan være lurt å stoppe før du kommer 98 grader for å ikke skade prosessoren.

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt tidlig å utelukke noe feil med maskinen hvis du ser:

 

 

Som du ser er prosessoren (GTX 970 - i7-4770k 4.2GHz)

Så vil anta det ca er samme med i7-4710HQ særlig fordi det antakelig er 840M i laptopen.

Så hvis ikke grafikknivåene står til low, burde det være skjermkortet som sliter mest.

 

Dermed tviler jeg prosessoren ca er like lav belastet.

Men dette får vi nok heller bekreftet når trådstartet sier hvor varm denne blir på 100% belasting av cpu.

Kan være kjølepastaen var smurt feil på hovedkortet eller viften sitter litt løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...