Gå til innhold

Dumt spørsmål ang. GSV


SnippX

Anbefalte innlegg

Heisann

Har vært på sesjon og fått vite at jeg skal inn på førstegangstjeneste i GSV sommer 2015. Gleder meg veldig da jeg har hørt at dette skal være en kul tjeneste. Det jeg lurer på om noen av dere vet når jeg får den endelige "invitasjonen" til sommer, når jeg skal osv? I tillegg er jeg en engasjert treningsnarkoman. Så det jeg lurer på om det er mulighet for å trene på treningssenter der oppe hver dag eller hvordan fungerer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får den endelige innkallelsen rundt mai/juni.
De første ukene i rekrutten vil du ikke ha tilgang til treningsrom, men jeg kan love deg at ved sommerinnrykket her på GSV, så får du nok trening ellers. Forbered deg på dager som varer 15-16 timer. Og vær glad om de blir kortere i rekrutten.
Etterhvert så får du tilgang til velferdsbygget og muligheten til å bruke treningsrommet. Der har de alle apparatene du behøver. Hvis du velger å søke om å bli grensejeger, så blir du plassert på en stasjon etter et halvt år. Der varierer kvaliteten på treningsrommene. I Pasvik har de noe av det beste du får, men på de andre stasjonene er det ikke like mye å skryte av. Likevel får du trent alt om du vil.

Grattis med å ha kommet gjennom nåløyet. GSV blir tungt første halvår, tro meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

GSV pleier å ha innrykk mellom 20-30 juli. Innkallingen dit kommer en god stund i forveien. I løpet av rekrutten vil du ikke ha tilgang på treningsrom, men dagene er uansett så lange(Ofte 05:00 til 22/23:00 er å forvente enkelte dager). I rekrutten blir det trening så og si hver dag. Etter endt rekrutt vil du ha tilgang til treningsrom og gymsal i velferdsbygget rett utenfor leiren. På grensen er jeg litt usikker på hva som er av tilbud nå, da hele pasvik(50% av grensa) er blitt en svær stasjon, vs 3(6 totalt) små som var da jeg var inne. Jeg regner med at pasvik stasjonen har det beste og største treningsrommet, mens de 3 stasjonene i nord-teig(jarfjord?) har noe mindre treningsrom, men jeg er 99% sikker på at du har alt man behøver. Det hadde i alle fall vi på Skogfoss(nylig nedlagt), den minste stasjonen på grensa.

Lenke til kommentar

At du ikke har muligheten til å benytte deg av treningsfasilitetene ila. rekrutten er bare tull. Selv om du enkelte (langt ifra alle) dager har tjeneste til seint på kveld, er størsteparten av dagene ferdig i fornuftig tid, så du absolutt har mulighet til å trene selvstendig på kveldstid. Det eneste det står på er din egen vilje. Det er som nevnt over mye fysisk tjeneste ila. en dag, og mange sier seg fornøyd med det og tar kvelden så fort de har mulighet, men om du vil, kan du såklart trene i ledig tid.

På grensa er det også gode muligheter for trening! Alle stasjonene har høyt fokus på fysisk aktivitet, og har egne treningsrom! Det skal ikke stå på den fysiske atktiviteten her opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...